Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Du får ta och ordna till din rubrik. Det gör du genom att trycka på knappen "ändra" i ditt första inlägg.

/Ticken
Användarvisningsbild
av Vix
bensinskalle skrev:Defrostermunstyckena och sidomunstyckena ska ju gå att stänga med defrosterreglaget, då slipper du varmluft från dem. De två i mitten styrs enbart av reglagen vid utblåsen. Som tidigare skrivit så kan man ändra temperatur på de två i mitten med "airmix" reglaget eller vad den heter, om man vill ha luft genom elementet eller direkt utifrån.

Luften till defrostern går alltid igenom elementet och elementet får nästan alltid lite värme när motorn är igång, så vill man ha kallt är det bara att stänga defrosterreglaget och bara köra med de två i mitten
Aha då fattar jag! Det går alltså inte att få kalluft ur dom?
Tackar för alla svar
Ticken skrev:Du får ta och ordna till din rubrik. Det gör du genom att trycka på knappen "ändra" i ditt första inlägg.

/Ticken
Vad menar du? varför?
av Volvo264GLE
Du ska ändra rubriken så att vi andra som läser på forumet direkt skall kunna se vad tråden handlar om - blir enklare då :wink:

T.ex. "Startproblem Volvo 264 GLE -79" om du har startproblem med din 260...
Användarvisningsbild
av Ticken
Som föregående skrev. Ordna det snarast - annars gör jag det..

/Ticken
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]