Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av FreddeSk
Hej!

När jag fick bilen för ca. 4mån sen, fungerade alla lägen på fläkten (1, 2, 3, 4).
Efter ett tag la 3ans läge av. Och nu för nån vecka sen la 1ans läge av. Bara 2an och 4an som funkar nu.
Provade att byta "lägesväljaren" alltså knappen man väljer lägena på. Gjorde ingen skillnad.
Vad ska jag kolla? Finns där nåt relä till fläkten?

Tacksam för svar (=
Användarvisningsbild
av päpplet
sitter ett motstånd till fläkten bakom handskfacket i värmepaketet som är trasigt.
av FreddeSk
päpplet skrev:sitter ett motstånd till fläkten bakom handskfacket i värmepaketet som är trasigt.
Så jag hittar det när jag plockar av handsfacket? Fast jag inte vet hur det ser ut ^^
Användarvisningsbild
av päpplet
sitter en platta skruvad mitt på värmepaketet där det sitter 4 kontakter på. En går till fläkten så om du följer den kan du inte missa motståndet :wink:
edit: mitt bakom handskfacket
av FreddeSk
päpplet skrev:sitter en platta skruvad mitt på värmepaketet där det sitter 4 kontakter på. En går till fläkten så om du följer den kan du inte missa motståndet :wink:
edit: mitt bakom handskfacket
Ok tack! Får kolla de till helgen (=
Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänster[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]