NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
krämbulle skrev:Det finns ju ungefär en miljon fälg-trådar nu men jag fortsätter i den jag redan skrivit i.

Vilken ET skulle vara optimalt på en V50 om man skulle åka 8,5" fälgar? Någon som vet? Ponera att man kunde bestämma ET helt själv och fälgen var 8,5" bred, vad skulle ni välja?

Skulle ET 45 kunna fungera eller bör man ta sig upp ända till ET 50?

Funderar på om det går att omberabeta ett par fälgar med ET 35 och höja ET:n på dem, och skulle isf. vilja veta hur mycket som skall tas bort på dem.

//Johan
Kolla på den silvriga bilen på bilden på förra sidan.

8,5" fälgar kommer bredda ytterligare drygt 6mm utåt. Väljer du ET45 kommer de sticka ut drygt 1mm mer.

.
av krämbulle
ThomasT skrev: Kolla på den silvriga bilen på bilden på förra sidan.

8,5" fälgar kommer bredda ytterligare drygt 6mm utåt. Väljer du ET45 kommer de sticka ut drygt 1mm mer.

.

:-)-)

Det var så jag tänkte, och använde den bilden som referens! Ville få det bekräftat dock, blir helt snurrig på det här med fälgar.

Det betyder alltså att ET någonstans runt 46-48 borde bli mer eller mindre perfekt?

Det verkar ju också som att fälgarna blir att sitta olika långt ut fram och bak, innebär det att man kan/bör köra en lägre ET bak med några mm?

//Johan
Användarvisningsbild
av ThomasT
krämbulle skrev:
ThomasT skrev: Kolla på den silvriga bilen på bilden på förra sidan.

.

:-)-)

Det var så jag tänkte, och använde den bilden som referens! Ville få det bekräftat dock, blir helt snurrig på det här med fälgar.

Det betyder alltså att ET någonstans runt 46-48 borde bli mer eller mindre perfekt?

Det verkar ju också som att fälgarna blir att sitta olika långt ut fram och bak, innebär det att man kan/bör köra en lägre ET bak med några mm?

//Johan
Om möjligt ja! Fälgarna bak sitter helt sjukt långt in(i alla fall på en C30, det är bäst du dubbel kollar hur det är på V50).

.
av krämbulle
ThomasT skrev: Om möjligt ja! Fälgarna bak sitter helt sjukt långt in(i alla fall på en C30, det är bäst du dubbel kollar hur det är på V50).
Det ser lika sjukt ut på V50:n! :roll:

Ska höra med fälg-gubbarna vad dom tror är möjligt att fixa!

Tack för input!

//Johan
Användarvisningsbild
av opA
Kocken28 skrev:Jag har 19 och är tok nöjd med både utseendet och komforten :)
Har du någon bild att visa på skönheten din ? ;) Din avatarbild är lite för liten för att se något värst mycket av den !
av krämbulle
Jag snöade helt in på 20" ett tag, ju mer man stirrar på bilder desto mindre ser alla fälgar ut.

Kom dock på att jag är vuxen och beslutade mig för att nöja mig med 19"! :lol:

Väntar på att få hem fälgarna! Nu är det bara att vänta och se exakt HUR illa det kommer att se ut med original-hög bil och börja fundera på om och hur mycket man ska sänka!

Tack för all input såhär långt, och låter bra att det finns folk som är nöjd med komforten när man åker 19"!

//Johan
Användarvisningsbild
av opA
Kocken28 skrev:Jodå det har jag men hur lägger man upp bilder här?
http://www.forumbilder.se fungerar bra ! :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Hej! Jag har en Volvo PV 444 från 1953 med 6[…]

Nu har jag lyft av multiremmen och det gö[…]

Volvo Assistans - och sedan?

@apersson850 , Man servar sin Volvo hos en Volvo […]

V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]