Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CRF
#508770
Har en XC60 DRIVe 163 hk 2011 som gått 300 mil..

Disel kraft erbjuder för 5400 kr en Box med laddtrycksstyrning
163 hk 400 Nm ger 200 hk och 490 Nm. Inkl garanti och försäkring....

Verkar vara det vassaste trim alt. på markanden just nu för en D3 2wd 163 hk DrivE 2.0...

Någon som har tips och råd innn jag slår till :-)

Tack :-)-)
#508773
Slå till!
av mojja
#508775
Kör på!!! Sen kan du ju starta en ny tråd om ett par månader undrandes varför du fått så konstiga felkoder och varför motorn helt plötsligt börjat bete sig så konstigt.

Alla dessa boxar är rent smäck, Hitta någon erkänt duktig som kan programmera om mjukvaran i bilen istället. det kommer både du och bilen tjäna på:)
#508777
Garanti och försäkring.
av mojja
#508783
V60D5AWDPolestar skrev:Garanti och försäkring.

Japp men på vad? Läste lite snabbt på deras hemsida och vad jag förstår lämnar dom garanti på boxen ser ingenstans att dom lämnar garanti på motor och drivlina.

Men för all del kör på detta bondtrimm och var glad. Hoppas på det bästa och stackars den sate som köper bilen efter 2-3 år 6-9 k mil senare ??:-/
av mojja
#508791
Har nu kikat lite mer på den sidan och dessa pöjkar verkar vara ett stort skämt.

Om man kollar på optimeringen till en D3 awd vilket är exakt samma motor som D5-205 hk så ger deras optimering med detta bondtrimm 200 hk/ 512nm. Orginal från fabrik ger denna motor med D5 program vara 205 hk / 420 nm. Det dom alltså lyckats med i detta bondtrimm är att plocka ut + 98nm och -5 hk.

Tittar man på dom lite mer seriösa aktörerna på marknade så plockas det ut 245hk/520nm ur dessa maskiner med endast programvara som är speciellt framtagna för dessa motorer,

Det enda diselkrafts box gör är pumpa genom mer diesel genom spridarna vilket är direkt skadligt för både motor och insprutningsystemet.

Ta ett gott råd och håll dig så långt borta från dessa boxar ovasett vilket klistermärke som det sitter på dom.
Senast redigerad av 1 mojja, redigerad totalt 0 gånger.
av CRF
#508878
Hmmm... tack för alla inlägg.... Där ser man, nu känns det inte lika självklart.. Diselkraft och KCR verkar ha samma system.

BSR gör en optimering och höjer effekten till 188 hk och 476 Nm. Kanske är detta bättre eller ska man hålla sig och se vad Polestar kommer upp med eller inte till en d3 2wd 2.0l

Känner lite villrådighet bland alla system ??:-/

Hur som helst så gick xc60 DRIVe helt super, körde från Trelleborg(Rostock)-München på en tank, tyst och smidig... kanske lite mycket luftbrus från de stora backspeglarna vid 150 och uppåt men det får man ta :)

Tacksam för alla tips och tankar kring optimering..
av fresa
#508881
Vill man ha en snabb bil köper man en annan modell! Att välja en bil som tar sig till 100 knyck på över 10 sek. är ett aktivt val som man på förhand ska vara nöjd med. Som frugan!
av Steff 99
#508889
Varför kör inte frugan den snabba bilen, det sägs ju att kvinnor kör bättre än män, då måste det vara oansvarigt att hon har den som är så slö !! :roll:

Ser ut som att det saknas packbox här d&ari[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Det är nog inte helt omöjligt att Volvo […]

Halvljus

Hej, skruvar just nu på polarns 945 o dä[…]

Det är samma faser som kommer att belastas va[…]