Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skoda är en alldeles utmärkt bil och Camaro du får nog läsa på lite om Skoda. När blev VW och Audi stridsvagnar, för Skoda bygger på dessa delar. Angående Ullared-Boris så är han sponsrad/får reklampengar för att åka Skoda Superb.

Ta bilen till bilprovningen eller motormännen för en diagnos. Motormännen går igenom bilen rigoröst.
av greenbay
[quote="dieselmagnus"]Angående Ullared-Boris så är han sponsrad/får reklampengar för att åka Skoda Superb.
quote]
Hur backar du upp detta påstående?
/greenbay
Användarvisningsbild
av camaro69
Har inte tråden spårat ur?

TS skiter väl i Boris och hans sponsrade Skoda. Tråden handlar väl om att köpa Volvo.
av greenbay
Och om det finns bättre alternativ jf med en V70N med 20000 mil, skall vi inte tipsa om dem då?
/greenbay
Användarvisningsbild
av SvenB
Varför det? TS frågade vilken av två alternativa bilar han skulle välja, båda Volvo. Om man i en tråd som handlar om fulxenonkonvertering av halvljuset tipsar om ett bättre alternativ, att låta bli, får man tillsägelse att bara svara på vad TS frågat om. Samma sak här, eller? Skoda kan nog vara hyfsad så länge de är nya, men efter 10.000 mil blir nog situationen annorlunda. Om jag då kan antingen ha en Skoda som körts 10.000 mil eller en V70 som körts 30.000 mil, vet jag vad jag skulle föredra.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
En Superb av den generationen lär kosta 6-8 ggr mer än Volvona i den här tråden så jag håller med om att det är lite långt bort från ämnet.
av greenbay
KKR skrev: Skoda kan nog vara hyfsad så länge de är nya, men efter 10.000 mil blir nog situationen annorlunda. Om jag då kan antingen ha en Skoda som körts 10.000 mil eller en V70 som körts 30.000 mil, vet jag vad jag skulle föredra.
Jag med! ;-)
Alla Octavia jag var intresserad av i höstas, var sålda när jag ringde, de såldes i rasande fart, oftast direkt på dagen. V70N var åtminstone i höstas ruskigt övervärderade.
Visste ju inte att Superb bara finns som dyr, trodde det var längre sedan den kom.
Att man inte får trampa på V70N-ägares tår, förstår jag nu. Jag hävdar fortfarande att en V70 m 20000 mil inte är det optimala köpet. Läser ni överhuvudtaget bilprovningens statistik?
/greenbay
Användarvisningsbild
av camaro69
@greenbay

Skriv på något dj---a Skodaforum och lev ut dina innersta Skodadrömmar där. Detta är ett Volvoforum för oss som är Volvointresserade.

Är du något Skodatroll kanske?
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har inte riktigt gjort nånting åt […]

Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar j[…]

143kr för adaptern, prova? Standardljudet l&a[…]

Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]