Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

råkade bli ägare till ett par addonläppar igår :lol:
Bild

Volvos original var det tydligen också :D
Bild

Rostlagningen stannade av när det blev så kallt då det blev svårt att hålla värmen över nollan i garaget men jag ska nog komma igång snart igen (hoppas jag)
Dammigt blir det :lol:
Bild

lyckades borra lös lite skrot till sist. Återstår att se vad som kan lagas eller inte
Bild
den till höger har jag redan ny så den kastas

nu syns då alla rosthål :lol:
Bild

efter lite arbete med verktygen jag byggde när jag rostlagade amazonen i golvet så har jag en bit ekonomiplåt att börja med :) Måste bygga ett större verktyg som går att sätta i en press istället för skruvstädet :lol:
Bild
nu är det faktiskt lite roligare att hålla på i ett garage som är hyfsat välstädat, rent och framför allt varmt :D Och sen är det inte direkt så mycket rost på den som behöver svetsas, bara golvet på förarsidan, batterihyllan och göra något åt skärmkanterna bak sen är det mest slipning och lackning kvar i rostväg :wink:

Jag ser att den kommer mildare väder nästa vecka så om det börjar bli plus dygnet runt inne i garaget blir det nog lite lackning redan då :P
vart lite sämre när jag slipade ren undersidan också
Bild

Bild

måste laga en balk också...
Bild

bonusbild på mitt "vackra" avgassystem som förre ägaren kommenterade "fattig man gör så gott han kan" :roll: Syns lite av min banan till växellådsbalk också :lol:
Bild

Bild

Jag börjar nästan bli lite skrämmande seriös när jag lagar rost :shock: Svetsprimer, kant i kant och ett riktigt pressat veck :wink:
Bild

Bara resten kvar nu 8)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 75

Jag kommer att köra min etanol drivna 745-a t[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Viktigast för däcken är Toe-in. Cam[…]