Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av heurlins
någon som vet hur svårt det är att byta sensor i bakaxeln till hastighetsmätare. har sökt men inte hittat någon tråd
glad för tipps o råd 940 91
Användarvisningsbild
av Sparkz
940 -91, då borde du ha aluminiumkåpa på bakaxeln. Då går det hyfsat att byta, det var värre med den gamla plåtkåpan.

Men det är vanligare med kabelbrott än att givaren går sönder, har du mätt direkt på givaren?
av volvo944gl
skruvarna brukar gå sönder på alu" kåperna. som rostar bort. men med mycket press och svärande så kan den lossna.
av heurlins
ok mitt problem är att när jag slår på tändningen går hastighetsmätaren upp till 70 km tänkte byta givaren o pröva
om jag sedan startar bilen o backar en meter går mätaren ner igen. ska snart på besiktning o då är detta fenomen nog inte att föredra
Användarvisningsbild
av emwtur
problemet ligger nog inte i sensorn - snarare i instrumentet - med dom symptomen !
OM den skulle vara sensorn så skulle km-räknaren snurra på bra också - det gör den inte va ?

/emwtur
av heurlins
nä km mätaren snurrar inte tradiga elfel sådant får väl åka skroten o få en beg instrument panel
tack för svar
Användarvisningsbild
av emwtur
man kan ju testa att löda om instrumentet- om man har möjlighet !
/emwtur
ELFEL från helvetet?

Efter att ha bytt bromsvätskan till kopplinge[…]

Volvo car UX

Lite snabbare centerdisplay, nästan så […]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]