Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av greenbay
Tänk på att Boris i Ullared kör superb!
Han kan antagligen välja ganska fritt, och han valde Superb!
Tycker det säger en hel del.
Aldrig en V70 med 20000 mil!
/greenbay
Användarvisningsbild
av camaro69
greenbay skrev:Tänk på att Boris i Ullared kör superb!
Han kan antagligen välja ganska fritt, och han valde Superb!
Tycker det säger en hel del.
Aldrig en V70 med 20000 mil!
/greenbay
:?:
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag förstår inte vad Boris i Ullared har med trådskaparens råd om vilken V70 han skall välja. Jag får då och då "pekpinnar" när jag avråder folk att fulkonvertera xenon, för att det inte var det TS frågade om. Men alltför ofta händer detta, att när någon ber om råd vilken VOLVO de skall välja så kommer råd om en massa andra märken som TS skall välja i stället.
av greenbay
Varför tipsa om V70 med över 20000 mil, när TS redan har bra en bil, som TS haft sedan ny?
Think outside the box, kanske?

Och vet man inte vem Boris är, går det ju alltid att googla.
Boris kan, eftersom han är VD, troligen välja bilfabrikat och -modell ganska fritt och valde trots(?) detta en Skoda Superb. Bilen är riktigt bra, man sitter bra och bekvämt, den är tyst.
TS har barn, och särskilt barn kommer uppskatta platsen i baksätet. Baksätet i V70 är ett skämt i jämförelse, särskilt avståndet mellan sittdyna och framstolarnas rygg.
Förstår att jag trampade på ett antal ömma tår, men hävdar trots det benhårt: en V70N med massor av mil är inget bra köp! Dyra i inköp + reparationsbehov.
/greenbay
Användarvisningsbild
av Åba
Det var ju någon som förde Skoda Superb på tal tidigare i tråden, som ett alternativ till att köpa en gammal V70 med många mil på mätaren. Jag kan nog själv tycka att det inte är en helt dum idé (även trådskaparen verkade ju nappa på det).
Det faktum att Ge-Kås VD Boris Lennerhov kör en Superb, ger ju ytterligare tyngd till förslaget.
Iaf antar jag att det var så som "greenbay" menade...

Så helt irrelevant är det ju inte...
Användarvisningsbild
av Åba
Aha oj, nu såg jag att grennbay själv hann före mig med en förklaring...
Nåja mitt förra inlägg får väl stå kvar...
av greenbay
Precis!
Tack för stödet, känner mig lite smartare nu, faktiskt!
Kan ju nämna att jag själv letade V70N i höstas, men gav upp. Dyra, och massor av mil. Jag hade 130000 i näven efter jag sålde V50:n. Men jag hittade aldrig någon stark kandidat.
Köpte en lågmilad Avensis för 35000 istället. Och den har nästan 10 cm mer benutrymme jf med V70N.
Tyvärr kan inte vuxna ( över 175 cm) sitta i baksätet, den är för låg till taket, men som familjebil- perfekt!
Dessutom är den tyst, även med dubbdäck.
/greenbay
Användarvisningsbild
av camaro69
Vem fan vill åka tjeckisk stridsvagn?

Jo så klart att Boris vill. Han kan vara bra på att sälja handelsvaror och leda personal, men vet tydligen inte skit om bilar.

Jag åker inte till Ge-Kås heller. Det finns roligare nöjen än att åka igenom halva Sverige, för att se köpgalna familjer som lämnat campingen iklädda likadana gasolfrackar. Snacka om B.

Avensis fy fan, vi hade en på jobbet. Vilken extremt urusel bil. Fan den krånglade jämt, så den blev inte långlivad. Utbytt på några månader.
av Hånkie
Tycker att den ska vara besiktigad till de pengarna det handlar om. Har själv köpt en V70 -02 i torsdags, gått 13700 mil med alla service och besiktnings papper sen den var ny. 55000:- hos bilhandlare och den var ny besiktigad dan innan, utan anmärkning. Ska bilen du har tittat på bli såld, får han nog besiktiga den först. Leta vidare, finns gott om besiktigade V70 till salu.
av greenbay
När det handlar om att köpa begagnad bil, kan det vara bra att leta efter sanningsenlig information. Att jag är kanonnöjd med min Avensis, betyder egentligen ingenting, att massor av människor är nöjda med V70N betyder inget heller, så länge men inte hittar vad som är viktigt, och då menar jag besiktningsresultat.
Det finns något mycket läsvärt som heter begbilguiden: http://www.bilprovningen.se, sök press och därefter besiktningsstatistik.
Här kan man då läsa om resultat för några bilmodeller man är intresserad av t ex Avensis, Octavia eller V70N.
Sen kan man ju söka på blocket med budget och körsträcka som filter.
Var och en blir ju salig på sin tro, men besiktningsresultat är fakta.
/greenbay
Trasig pump? Rapsolja?

..Ska köra bilen och varva den lite igen. S[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]