Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
wohlfie skrev:De jag ute efter är slit starka,
Visst drar på man på lite ibland.
Men jag drar båt efter bilen så slit starka däck fram är ju bra.
inne på Continal Premium contact 2 någon som används sig av dessa?
Good Year Eagel F1 fått bra betyg också.. bra pris 3790:-
Åkte Continental Premium Contact 2 innan nuvarande däcken, de höll drygt en sommar sen var det dags att byta så räkna inte med någon värre livslängd. Köpte Nokian Hakka V efter dem och har kört med de i två somrar nu, kan köra lite till kommande sommar men de kommer inte räcka hela sommaren. Är faktiskt riktigt nöjd med Nokiandäcken. :)

Är dimension 195/65-15 som jag åkt.
Användarvisningsbild
av MartinS
Bosa skrev:
wohlfie skrev:De jag ute efter är slit starka,
Visst drar på man på lite ibland.
Men jag drar båt efter bilen så slit starka däck fram är ju bra.
inne på Continal Premium contact 2 någon som används sig av dessa?
Good Year Eagel F1 fått bra betyg också.. bra pris 3790:-
Åkte Continental Premium Contact 2 innan nuvarande däcken, de höll drygt en sommar sen var det dags att byta så räkna inte med någon värre livslängd. Köpte Nokian Hakka V efter dem och har kört med de i två somrar nu, kan köra lite till kommande sommar men de kommer inte räcka hela sommaren. Är faktiskt riktigt nöjd med Nokiandäcken. :)

Är dimension 195/65-15 som jag åkt.
Äsch, säg inte så. Jag monterade nya COnti Premium contact 2 på S40'ns sommarfälgar för två dagar sedan. :-(

/Martin
av BjörnWäring
wohlfie skrev:Fick bli Goodyear EfficientGrip 205/55R16 91V
4st 3200kr
Se hur dom funkar på bilen:)
Räcker de med belastningsindex 91?
Användarvisningsbild
av Perra83
Bara jag som kör på Bridgestone Potenza RE050A? 225/45 17. Ett satans grepp och väldigt stabila.
Användarvisningsbild
av Bosa
MartinS skrev:Äsch, säg inte så. Jag monterade nya COnti Premium contact 2 på S40'ns sommarfälgar för två dagar sedan. :-(

/Martin
Hehe...Nä men vem vet, de kanske funkar bättre till en lättare bil. :-)-)
Brukar ju kunna skilja endel mellan olika bilar, ett däck som funkar klockrent på en modell kan ju vara långt ifrån lika bra på en annan bilmodell. Borde kunna skilja vad gäller slitage också även om gummiblandningen spelar in en hel del.

Greppmässigt var de helt ok, lite högre ljud än Hakka V även om det inte var nån megaskillnad. Tycker däremot att Hakka går lite bekvämare (snacka om att man börjar bli gammal, förut var 40-profil och 17" helt ok och nu sitter man och säger att ett 195/65-15 går bekvämare än ett annat däck i samma dimension). :mrgreen:

Får nog åtgärda gubbigheten med en omgång 18"-are till sommaren, tänkte försöka hitta mig en omgång fräscha R-fälgar. :)
Användarvisningsbild
av Bosa
Perra83 skrev:Bara jag som kör på Bridgestone Potenza RE050A? 225/45 17. Ett satans grepp och väldigt stabila.
Åkte Bridgestone Potenza S03 på förra bilen (V40) i dimension 215/40-17, riktigt bra grepp och höll ofantligt bra. Hade rullat nånstans runt 3000-4000 mil när jag bytte in bilen och då var det ändå skapligt med mönster kvar. Var dock ganska trögrullade och högljudda. :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kör Pirelli P-Zero Rosso i 225/45-17 på V70'n. Kanske lite högljuda, och möjligen slits det lite fortare än komfortdäck (är inne på andra uppsättningen), men det är fantastiskt fint grepp och sidostabilitet. Det fanns en anledning till att jag köpte de en andra gång.

/Martin
av wohlfie
Någon som testa Goodyear EfficientGrip 205/55R16 91V

Fått hem däcken ser bra ut men om de är bra återstår o se ska byta i slutet av denna månad.
Goodyear är ju ändå bra märke men man ska nog inte stirra sig blind på märket..
Var nöjd med vinterdäcken iallefall:)
Användarvisningsbild
av Bosa
Hörde förresten rykten om att det kan bli lite si och så med tillgången till däck i sommar, t ex Michelin ryktas det om att det ska bli svårt att få tag på iom att de kommer prioritera nybilsavtalen. Ska tydligen vara pga av lågkonjukturen som gjort att däcktillverkarna har ganska små lager. Får väl se hur det stämmer. :)
Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]

Jag har den som förmånsbil. En lrdmp. […]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning[…]