Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Hej. När Jag öppnar och stänger förardörren knäpper det till kraftigt, det kommer från något som rör sig innaför.
Verkar vara ett stopp till dörren?
Gånjärnen funkar bra, dessutom inte mycket glapp i dörrarna. Finns någon med liknande erfarenheter.
Senast redigerad av 2 Alfredo, redigerad totalt 0 gång.
av GlennKvarn
jag har precis samma problem med min 850.. Det går två knäpp varje gång man öppnar förardörren, ett efter 2 "steg" och ett efter 5 "steg" det har vart så länge nu.

har hört att det e något som ska svetsas, men att det inte är bråttom?
av rd350
Dörrstoppen! Kolla fastsättningen i dörr och stolpe, sitter skruvarna åtdragna så byt stoppen. Kolla även fastsättningen i dörrstoppen så den är hel. Är den sprucken måste den svetsas efter Volvos anvisningar. Vanligt är dock att skruvarna är lösa och då räcker det med åtdragning av dessa. Viktigt är att den inte går tungt.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Om det sitter löst vilket det verkar, var ska man dra åt, eller rättare sagt var kommer man åt?
I dörren funkar det, kommer från "bilen"
Köpte en liten hylssats med hylsor, insex, och torax. Verkar att man kommer ganska långt med den!
Senast redigerad av 1 Alfredo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Var och kollade, en liten bit från stolpen som ser ut att ha lossnat rör sig när dörren öppnas. den är nästan rund och mindre än 10 mm.
Om detta är felet, måste dörren tas bort om det ska svetsas Jag har tillgång till en liten migg som det ev kunde gå med.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Nu har Jag fått dörrstolpen svetsad, känns trevligare att öppna den!
Nu efter 5 månaders fixande med Min 850 tycker Jag att konsrtuktionen verkar lätt att skruva med.

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gå[…]