Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lortopalt
Bara så att ni vet: i dag beställde jag en S60 R-design T5. Svart metallic och xtra allt, nästan. Nu är det väntans tider.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: rättade till rubriken
av pianopeter
Du får gärna speca up de o vad du fick för pris. Grattis till köpet
av semperit
Nice, lägg gärna upp bilder när du fått bilen.
Beställde du till automatlåda (powershift)?
av lortopalt
de sa 8 veckor men trodde på 7, vi får se, det är ingen bråska i det här skitvädret.
Det dyker väl upp en orderbekräftelse endera dagen.
Specen, tja?
Svart metallic 452
Inredning, Mörkgrå 3R01
Paket: Driver support ,Adaptiv farthållare med autobroms, Driver Alert System,Blis
Spoiler (duck tail)
Stereo: High Perf Multim 7"
Drag
Det är mycket redan som standard på S60. Aktiva Xenon ljus mm,mm
Vinterhjul på Alu hjul

Priset? Jag fick den nästan gratis, he he . Lovade försäljaren att inte säga det till någon :D
Användarvisningsbild
av Gurra82
lortopalt skrev: Priset? Jag fick den nästan gratis, he he . Lovade försäljaren att inte säga det till någon :D
Ja vad säger man? ja så säger ju alla bilförsäljare, säg vad du fick betala? för mig låter det nästan som om du skäms för att du fick betala för mycket :D
av lortopalt
Ja ,man betalar väl alltid för mycket för en bil. De är egentligen inte alls i närheten värda pengarna, sedan tillkommer bränslet: räkna på vad soppan kostat på en bil som gått 30 000 mil, skrämmande. Vad jag betalar för min vill jag helst förtränga, det brukar ta ett tag innan man har vant sig med tanken. Jag kommer aldrig att tala om vad jag betalat, så får ni tycka vad ni vill, he he.
Ha det så bra, så återkommer jag med en upplevelseberättelse när jag har fått hem den.

Stefan
av Steff 99
Jag vet inte om jag någonsin tyckt att jag betalat för mycket för en bil, snarare att det har varit värt varenda krona.
Den dagen det känns fel har jag förmodligen köpt fel bil.
av grålle1
Driver Support, Spoiler, 7"-skärm, drag och vinterdäck.. lät inte särskillt extra allt :???: Men du kanske inte orkade rada upp allt, håller med om att mycket är standard om man väljer minst momentum.

Själv valde jag barnsäkerhetspaket, mörka rutor, infällbart drag, 12V-uttag, avstängningsbar airbag, vinterdäck på alufälg och 18" sommarhjul på min V60 Momentum..... fast det tycker jag var "nästan snikutrustat".

Priset, nästan gratis och lovade att inte säga något! Ungefär som när chefen säger att man har lite mer i lön än kollegorna, men säg inget...! :wink:

Men visst, om du känner att du gjort en superdeal men inte vill dela med dig så respekterar jag det! Jag säger inte heller vad jag betalar för min (tycker det är en affär mellan mig och säljaren), men den var inte nästan gratis iaf, men jag är nöjd med priset!
Användarvisningsbild
av petkas
Då får väl jag öppna mig o berätta hur mycket jag fick betala :wink:

Modell Volvo XC60 D3 AWD Summum

Motor Diesel 5cyl 163hk/121kW D5244T16
Växellåda Automat AWTF-80 SC AWD
Kaross Täckt
Färg Savile Grå Metallic 492
Inredning Mörkgrå Läder G100

Herrgårdsvagnspkt 2 XC60: Elmanövrerad baklucka, Eluppv.spolarmunstycken, Mörkt tonade rutor 5
st, Dörrar och lastutrymme, med laminerat glas

Teknik-RTI PS paket XC60: Navigation - RTI, Prem.Sound Multimedia 7", Keyless drive, pers-com.

Driver Support XC/S/V60: Adaptiv farth m autobroms, Driver Alert System, BLIS: Kamera f död vinkel,
Queue Assist, Pedestrian Detection

Elfällbara nackskydd bak,FOUR-C, Elmanöv. passagerarstol, Fjärrkontr för Multimedia, Glasögonhållare
förarsida, Hastighetsberoende servo, Nyckelavst. kr-kudde pass, Park assist Camera, Parkeringshjälp
fram/bak, VOC tel/Fjärrstart p-värm
Option
Designpaket, exteriört "Side Scuff Plates", Nätficka lastutrymme, sidopanel, höger, Nätficka
lastutrymme, sidopanel, vänster, Skyddsgaller i stål med gasfjäder Offblack, Stänkskydd bak,
Stänkskydd fram, Golvmattor, textil Offblack, Lastrumsmatta textil vänd/vikbar Offblack,
sportmattor Offblack, Delbart drag ,med skidplates, 7-pol, w1046-, vinterdäck,Nokian NODA 235/60R18 Hakka
7 SUV alu.MANTUS,sommardäck,Aluminiumfälg Zephyrus 18

PRIS:578.887 BRUTTO,526.000 NETTO

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]