Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JagulareN
perhall skrev:vi har en BMW 5-serie också och de sjunker ju mycket snabbare och är inte mycekt dyrare än V70 begagnade... trots 120 högre nypris.
Glöm heller inte bort att bmw 5-serien E60 är en 8 år gammal modell. Som dom även kört/körde stora rea kampanjer på stax innan & när nya 5-serien kom. Har själv kikat en del på nya 5-serien. Vilket knappt har sjunkit alls under sitt första år som begagnad.Den lär inte sjunka så mycket närmaste året heller, Men håller med köper man ett par år gammal bmw E60 så får man väldigt mycket bil för pengarna.
av perhall
Mwi skrev:
perhall skrev:Faktum är att handlarn betalar mer än vad ni tror att jag kan få. Så jag byter in den. Den har några lackskador också som handlarn fixar till (stenskott motorhuv m m). Men jag tycker att några av er resonerar konstigt ang. få 50 mer privat med lite jobb. Min erfarnhet är följande. Ta en bil som handlarn begär 229 och får 218 för. Den betalar de 185 för, fixar till och rekonditionerar för 7. Marginal = 26 000. OM jag säljer samma bil privat får jag ju inte 218 utan snarare 190. Inte värt det. Handlarn får mycket mer för bilen, och det blir en perfekt tidsmässig matchning med inbytet + jag tar inga risker + jag slipper visa bilen etc. Får åka och konsulta i Norge en dag, det är roligare än att ha annons på blocket...
PH

F ö skulle jag ha fått 20 000 mer om det varit en D5, som kostade 35 mer ny. Tycker faktiskt att både 2,5T och D5 är överprissatta jämfört med mycket annat... vi har en BMW 5-serie också och de sjunker ju mycket snabbare och är inte mycekt dyrare än V70 begagnade... trots 120 högre nypris.
Jag har förståelse för att det smidigt att göra hela affären via en bilhandlare, lämna den gamla bilen få den nya allt är klart och slippa alla mail kompisar och möjligheten att lära sig nya språk. Men de gånger jag har bytt bil så har jag alltid fått ett pris med inbyte och ett utan, det brukar bli en hyfsad timlön netto att köpa rent men då ska man ju stå ut med lite konstigheter. Bilhandlarens marginal stämmer inte riktigt för momsen kommer in, kan inte de exakta reglerna. Hoppas du kommer trivas med nya bilen blir lite avundsjuk att du får skinnklädsel men jag hittade ingen begagnad med skinn när köpte.
Jag fick bara pris separat för nybilen (=lite rabatt på kampanjpriset) och separat på inbytet (=får sälja själv om jag vill). Det är väl så man gör numera? Att få "220 i byte" för en bil för 440 som annars rabatteras 40, så gjorde man ju förr. Nu säger man netto 400 mot netto 180 för inbytet. Eller?
PH
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]