Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mwi
När jag har navigatorn ansluten till 12 volts uttaget startar den fint när man startar motorn och stänger av sig när man stänger av motorn precis som det är tänkt. Men när man sedan låser bilen med fjärrnyckeln ger alltid uttaget ifrån sig en strömimpuls som startar om navigatorn som sedan stängar av sig igen. Någon som upplever samma sak?
Min bil är än V70 2010 2,5 FT men samma sak bli det på jobbets 2010 2,4D frågade Volvo verkstaden idag de kände inte till problemet men när de testade på en bil där så blev det samma sak kanske inget jätte problem men små irriterande.
Mwi skrev:Men när man sedan låser bilen med fjärrnyckeln ger alltid uttaget ifrån sig en strömimpuls som startar om navigatorn som sedan stängar av sig igen.
12V-uttagen vid fram- och baksäte försörjs via säkring F25 i säkringsbox motorrum. Denna säkring försörjs via relä R9 (komfortfunktioner) som i sin tur styrs av CEM. Detta relä är normalt draget vid körning och försörjer även säkringar F24 och F26. Kontrollmodulen till takluckan försörjs från F26. Min tanke är att relä R9 drar kortvarigt vid låsning för att kontrollmodulen för takluckan ska få ström vid låsning när fönstren hissas upp och takluckan stängs. Om relä R9 drar vid låsning även på bilar utan taklucka vet jag inte.

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]