Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av HanseN86
Okej!
Jag har hela kvällen och natten läst om detta ang felkodsläsare till 700/900..
700- och 900-serien mellan årsmodellerna 88b och -95 har ett diagnostikuttag/box, och senare modeller en OBD2 kontakt eller dyl som man kopplar in mellan stolarna..

Min Volvo 760 GLE är ju en 88 men där finns inget av dessa.. Kanske en tidig 88a då?
Har letat som en idiot efter detta men inte funnit något..
Kan man inte alls läsa felkoder i dessa bilar då?
Om, hur gör man isf?
Tack!
av HanseN86
päpplet skrev:finns inga felkoder
damn, detta är ju piss..
går inte att plocka en felkodsläsare ifrån en 88b eller senare och sätta in eller så heller då?
Absolut inga sätt att mäta sig fram något ?
Användarvisningsbild
av päpplet
Nej styrboxen kan inte sätta några felkoder alls. Det är lättare om du skriver vad du har för problem så kan nog någon här på forumet hjälpa dig
av HanseN86
päpplet skrev:Nej styrboxen kan inte sätta några felkoder alls. Det är lättare om du skriver vad du har för problem så kan nog någon här på forumet hjälpa dig
Okej okej.. Jo, jag har löst mitt problem.. Ställde denna frågan för att man lättare ska veta till en annan gång om det fanns något som helst sätt att läsa av på.. Vilket vi nu har rett ut.. Man får vara sin egna lilla styrbox då helt enkelt =)

Tack !
Volvo car UX

En liten nackdel med nya GUI tycker jag är at[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]