Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Förbrukar c.a 1 liter i veckan. Snart känns det som att tanka olja och fylla på bensin...

Men så till mitt okunnande om bilar, och då i synnerhet Volvo... Det har runnit olja på grenröret, och det verkar som att det är det enda stället det läker ut på. Vad felas då? Har fått höra att det kan vara ventillkåpspackningen, men vad f-n är det? :P Det blir ju en bilverkstad som får byta, om det inte är lika svårt som att byta en glödlampa då...

Vidare så läcker bilen servoolja. Behöver fylla på c.a en gång i månaden. Vad kan det vara som läker där? Själva behållaren? Det kan ju vara precis vad som helst, men vad är vanligast, så att säga...?

Jag ber om ursäkt för mitt okunnande, men jag hoppas på att bespara mig 750kr för en timmes felsökning av Volvo.
Om du lättar på oljepåfyllningslocket, har du ett märkbart övertryck där, i så fall kan du ha en igensatt vevhusventilation.

Mvh GK
Det kan pysa till utan det är något fel men vad jag menar är om du kan märka något kraftigare tryck när du tar av locket, du kan även ta ur oljestickan och känna om det kommer övertryck där som alternativ till att ta av oljans påfyllningslock.

Mvh GK
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har inte riktigt gjort nånting åt […]

Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar j[…]

143kr för adaptern, prova? Standardljudet l&a[…]

Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]