Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag blivit lite osäker om RTI.

Vad menas egentligen med "RTI förberedelse"? Är det fortfarande snortdyrt att eftermontera RTI fast det är förberett?

Sen vill jag bara försäkra mig om att det inte går att installera RTI utan att välja till hela PCC-kittet för 29k (Teknikpaket Premium)... Nån som vet om det går att komma runt på nåt sätt?

/ j
Om man vad man får för 15000 så låter det ju nästan som att det är inklusive 7"-skärmen som redan finns i bilen? Borde det inte bli billigare om man redan har Premium Sound med 7"-skärm?
Ok, tack för hjälpen.

15k är precis vad det kommer kosta extra om jag tar Teknikpaket Premium RTI istället för bara premium. Då får jag PCC på köpet. Får fundera hur jag gör.

/ j
acr32 skrev:
Moody skrev:Är det fortfarande MY11 som gäller vid beställning? Känns som att man snart borde sålt slut på MY11 och börjar ta beställningar på MY12 med tanke på leveranstiden.
Är ca. 11 veckor kvar innan det blir MY12, brytpunkten ligger from v20 (orderläggande). Och iom rådande leveranstid så kommer MY12 ut till kunderna efter sommaren nån gång...
Mig veterligen så är det inte orderläggande from v20 som genererar en MY12-bil, utan det är under v20 som produktionen ställs om till MY12. Så om produktionen börjar v20 så bör beställningar snart tas emot för dessa, och de första bilarna bör vara hos återförsäljarna i början på juni.

Rätta gärna om jag missuppfattat något.
XC90_Executive skrev:Där hade jag inte tvekat en sekund. Ta det! Blir ju även röststyrning på telefon/RTI då!
Ska ta en allvarlig funderare. Vet ju att du gillar PCC.
Moody skrev:Mig veterligen så är det inte orderläggande from v20 som genererar en MY12-bil, utan det är under v20 som produktionen ställs om till MY12. Så om produktionen börjar v20 så bör beställningar snart tas emot för dessa, och de första bilarna bör vara hos återförsäljarna i början på juni.

Rätta gärna om jag missuppfattat något.
Kul. Kanske jag får en MY12a då. Det är precis i slutet av Maj som den prel. levereras.
Jag har nu kollat. 13000kr extra om jag vill ha RTI till mitt Premium Sound 7". 15000 om jag vill ha RTI+PCC.

Att eftermontera kostar cirka 15000. Det handlar alltså inte om så väldigt stor skillnad.

Jag har beslutat att börja utan RTI och om jag känner att det verkligen saknas så eftermonterar jag det och förlorar 2k.
XC90_Executive skrev:Jag gillar inte bara PCC, utan alla tillval! :wink: :lol:
:-)-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14
D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]

Vilken mjukvara har ni?

Ja men ca 3 veckor efter release datumet (2 juni)

Fick en leverans med lite smaskens, det blir att t[…]