Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Märkligt att han vare sig vill besiktiga bilen eller ge garanti. Han har ju egen Mekonomenverkstad och är ackrediterad att "släcka" 2:or enligt hemsidan
av farsan
KKR skrev:Märkligt att han vare sig vill besiktiga bilen eller ge garanti. Han har ju egen Mekonomenverkstad och är ackrediterad att "släcka" 2:or enligt hemsidan
Börjar ringa varningsklockor, dock synd om det är något fuffens här nu.

Prutat 30000:-
Vill inte besiktiga
Lämnar inga garantier eftersom jag prutat så mkt.
Användarvisningsbild
av camaro69
Om du prutat 30 000 får du nog räkna med att handlaren inte ger garanti och besiktning.
Får du garanti om du köper hos en privatperson? Svar, nej.

När du kommit ner så lågt i pris som vid ett privatköp, så är det nog bara att gilla läget. För det är väl garantin och besiktningen som förhandlats bort. Annars skulle handlaren inte sänka priset så mycket.

Jag tror inte det är ett dåligt köp efter att ha tittat på bilderna.

Är handlaren superseriös låter han dig ta bilen till en teststation eller bilprovning innan köp.
Och med antisladd är det ännu mer som kan krångla. Jag tycker inte att ett antisladd ska avgöra ett köp.
Antisladd håller inte bilen på vägen i alla lägen som vissa verkar inbilla sig...
Visst är det "säkert", vad nu "säkert" är för något, men Volvo lägger sig inte direkt på taket omedelbart utan antisladd heller...
Be att få besiktiga bilen innan köp,du står för de 300 kr som det kostar går den igenom så kan du ju köpa den om inte så har du ju bara förlorat 300 kr :lol:,går handlarn inte med på detta så letta efter något annat.
av Chrille78
Rent allmänt kan man väl säga att ju nyare bil desto bättre. Från -03 och framåt har man kommit tillrätta med barnsjukdomarna, t. ex har man bytt leverantör av gasspiell m.m. Jag åker själv en V70 2.5T -04 som nu har gått 29 000 mil och har bara behövt byta de vanliga slitage delarna. Om du inte kör så mycket och gasar lagom mycket så gör det inget att det är en turbo, då är det bara skönt att ha. En bekant till mig har en V70 140hk och när vi drar husvagn (vi har likvärdiga vagnar) så har han högre bränsleförbrukning än mig eftersom han får jaga sin motor mer än vad jag behöver, därimot har han en något lägre bränsleförbrukning i stan än mig.
Sen ska du akta dig för bilhandlare som inte vill besiktiga bilen och som vill friskriva sig från garantier. Om du inte har panik med att köpa bil utan kan leta ett tag tills du hittar bilen du verkligen vill ha och TILL DET PRISET SOM DU HAR BESTÄMT DIG FÖR har du större chans att göra ett bra köp. Se till att alla stämplarna finns i sevcieboken då kan du ringa upp verkstäderna och kolla service historiken på bilen. Det är få människor som kan göra verkliga bilklipp, det handlar om att bli så lite lurad som möjligt. Lycka till med ditt letande. :)
(Det är säkerhet att göra snabba säkra omkörnignar)
av greenbay
VARFÖR vill ni köpa en V70?
Ni har en Octavia ni haft sedan ny, och planerar byta bil för att dra husvagn?
Varför inte behålla bilen, köp en så lätt husvagn som möjligt istället, och fortsätt njuta av er Octavia istället.
Att ens överväga att köpa en bil med över 20000 mil, när man har en lågmilare...?
kanske en Skoda superb? vad kostar en sådan? Plats i baksätet så det både räcker och blir över.
/greenbay
Användarvisningsbild
av pang58
V70-bilar finns det gott om och håller med om att varningsklockor ringer när det gäller denna bilförsäljare. Köp inte en bil som säljaren inte vill besiktiga. Sedan gäller ju konsumentköplagen oavsett vad säljaren säger.
När det gäller motorn så skulle jag ju välja en 2.4T eller 2.5T beroende på årsmodell. Helt underbara motorer!
av farsan
camaro69 skrev:Om du prutat 30 000 får du nog räkna med att handlaren inte ger garanti och besiktning.
Får du garanti om du köper hos en privatperson? Svar, nej.

När du kommit ner så lågt i pris som vid ett privatköp, så är det nog bara att gilla läget. För det är väl garantin och besiktningen som förhandlats bort. Annars skulle handlaren inte sänka priset så mycket.

Jag tror inte det är ett dåligt köp efter att ha tittat på bilderna.

Är handlaren superseriös låter han dig ta bilen till en teststation eller bilprovning innan köp.
Jag tror inte heller bilen är ett dåligt köp.
Men jag anser att en bil som fått en 2:a har inte sköts på ett bra sätt i min värld(mkt personlig åsikt nu så hoppa inte på mig) och kriterierna för en säker bil sjunker så fort en 2:a är där, nu kan man iofs få en tvåa för en inte så trafikfarlig sak men vissa saker säger mer än andra.

Såg att någon nämnde om en superb... hade inte tänkt på det faktiskt, ska kolla på dom!

OPS!

Hittade precis företaget på svartlista.se !

Jag tvättade min 850 då det var lite pl[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har inte riktigt gjort nånting åt […]

Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar j[…]

143kr för adaptern, prova? Standardljudet l&a[…]