Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wohlfie
Håller på letar sommar däck till min Volvo V70 2.5T -04
Ska ha 205/55/R16
Kolla på Nokian och Goodyear.
De som verkar mest intressant är dock CONTINENTAL PREMIUM CONTACT-2 VR. fått bra betyg från olika tester.
Dessa sidor är var jag har titta.
Gummi huset
Bythjul

Vad kör ni andra med på sommaren?
Andra sidor ni kan rekommendera?
Vill åt däck som är slit starka iallefall, ja beror ju på lite hur man kör. Men finns ju bra o dåliga däck.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag körde mina taxibilar på Goodyear Eagle och var mycket nöjd med dom, har även kört på Nokia men anser att Goodyear är bättre. Vill du ha ett däck för buskörning så kan du välja Pirelli men min erfarenhet är att det inte är så bra som bruksdäck.

Mvh GK
av JörgenB
Själv älskar jag Michelin Energy saver.

Enligt mej dom bästa på marknaden. Hyffsat tysta, bra fäste vått som torrt och sjukligt många mil får man ut ur dom. Varje gång jag slängt på sånna få har jag fått en aha upplevelse mot dom gammla, en aha upplevelse bra mycket mer än bara nydäckskänslan. Har lagt på andra däck också.
Kör en 5k mil per år så det blir ju några däck man averkar. Några jag inte provat som sommar däck är Nokian, dom ska vara bra enligt folk jag känner.
Användarvisningsbild
av andreas 80
I år blev det Continental Sport Contact 3. De har också fått bra omdömen i tidningarna.
Första gången jag köper märkesdäck så det ska bli intressant och se om man märker nån skillnad.
Beställde från Däckonline, men tror Bythjul har samma priser.
av Larzan
Kommer att testa Nokian i år.
Är väldigt nöjd med vinterdäcken, och de har fungerat jättebra på den grova asfalt vi har.

Så nu blir det även sommardäck ifrån Nokian tyres.
av wohlfie
De jag ute efter är slit starka,
Visst drar på man på lite ibland.
Men jag drar båt efter bilen så slit starka däck fram är ju bra.
inne på Continal Premium contact 2 någon som används sig av dessa?
Good Year Eagel F1 fått bra betyg också.. bra pris 3790:-
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Man bör ha likadana däck runt om annars kan man få oönskade köregenskaper.

Mvh GK
av wohlfie
gnestakalle skrev:Man bör ha likadana däck runt om annars kan man få oönskade köregenskaper.

Mvh GK
Ja de är tanken med.
Kanske man önskar för mycket slit starka och bra tänk för o köra lite fort ibland:)
av wohlfie
Fick bli Goodyear EfficientGrip 205/55R16 91V
4st 3200kr
Se hur dom funkar på bilen:)
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]