Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

För några år sedan la VPS säljstopp för lackförsegling gjorda/förmedlade genom Volvohandlaren, men det kanske man tagit bort nu.
Jag är ingen pedant och tvättar inte bilen så ofta, men vill gärna hålla den hyfsat fräsch i lacken. För min del ingen lackbehandling men väl 790,- tvätt+vax på Statoil en gång per år. Det blir riktigt rent och bra och ett visst skydd. Kostar bara som två bra handtvättar... (ibland 590,- extrapris också). Varje gång jag hämtat bilen från vaxning blir den faktiskt riktigt fräsch, för en lackamatör som jag är inte mycket sämre än en ditec- eller mrcapbehandlad./PH
av Qualia
Min Solid svart S60 från 04 har lackbehandlas många ggr genom årets som jag har haft bilen. det jag kom i håg var när en vän till mig fixade den var jag riktigt nöjd. Men skydden höll ju inte mer än 3månader, lacken var ju nästan lika matt efteråt .han använde skydded från Lahega,de produkterna kunde man inte köpa för privat person.. var ju några års sedan..
Det där med 18månaders hållbart är överdriven tycker jag personligen..

Men det är ju upp till var och en..
av Qualia
Så är det..
handtvättar alltid, endast högtryck om den åker in i automattvätt görs några ggr om året pga tidbrist alltid avfettning innan då..
Men på min svarta bil så blir den fan matt efter 3månader.. jäkligt tråkigt men det är sant.. svart bil verkar vara sjukt svårt att ha den snyggt.. hoppas Savillegrå är inte lika som en hel svart..
Det spelar ingen roll om man har svart, mörkblå eller mörktgrått så tar det stryk, därför så lackbehandlar jag alltid mina bilar.
Då gäller det att välja det som är bra, det finns bara tre bra lackbehandlingar Permashine, Mr Cap och Ditec.
Resten är som vilket vax som helst, det håller om man har tur i 2-3 månader.
Sedan så är det handtvätt som gäller !
av Qualia
Han som behandlade min bil jobbade just på mrcaps.. All produkter var från mrcaps.. Men visst var bilen som ny efter behandling..Mrcaps skulle ha 4,5k för samma behandling.. Som sagt ca 3månader.. Tror nog mer på vem som står bakom poleringsmaskinerna.. Ditec eller annan lär ju inte spela ju inte så mkt roll för min del..
av otown
Qualia skrev:Han som behandlade min bil jobbade just på mrcaps.. All produkter var från mrcaps.. Men visst var bilen som ny efter behandling..Mrcaps skulle ha 4,5k för samma behandling.. Som sagt ca 3månader.. Tror nog mer på vem som står bakom poleringsmaskinerna.. Ditec eller annan lär ju inte spela ju inte så mkt roll för min del..

Ditec vet jag är bra, var supernöjd efter haft bilen där, o det höll mkt bra, o vi hade en barentsblå v50

Därför jag tänkte höra om volvohandlarnas försegling, o med den gäller garantin med sa dom
Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013