- sön 06 mar 2011, 18:20
Har beställt en 2,5 FT R-Design. Fick med i priset. High Performance+Tonade 5 rutor+12 volt bagage+El infällbara speglar. Känns som en bra deal, eller?
Tänk på att T4 har S/S vilket gör att EU normen ser extra bra ut. Bör nog lägga på 5-10 cl (0,75 - 0,8 för T4) för att få jämförbara siffror med en bil utan S/S.
Valde 2,5 FT framför T4 endast på grund av det är en förmånsbil. Behöver inte tänka alls på andrahandsvärde. Kör ca 1300 mil per år. Då blir inte bränslekostnaden per månad någon stor sak.Förutom det är 2,5 FT vansinnigt mycket roligare att köra när man trycker på...
Dessutom känns det inte fel att kunna köra på två olika bränslen nu när bensin/diesel skenar upp mot 14 kronor...
t4rdesign skrev:kitco skrev:Finns det prut marginaler på dessa bilar priset för 2,5FT är satt till 299900:- Står att det är sänkt med 44000:- Ni som har nappat på erbjudandet fick ni någe rabatt eller någe extra i utrustningsväg för samma peng? Som jag har fattat de så blir nog dessa de sista MY11orna stämmer det? Har noterat att MY11 2,5FT har lägre förbrukning än MY10 eller om det var MY09 vad har de ändrat?En T4, Den kan du pruta ner till 260.000 - 265.000 (runt 6%).
Är det värt att försöka pruta eller blir man bara idiotförklarad? :(
En grej till vilken av färgerna tycker ni står sig bäst i längden på r-design av Svart, Röd och Vit. Detta blir min 1a helt nya bil därav mina dumma frågor. Är en aning exhalterad :D
En 2,5FT Samma där 280.000 - 285.000 (runt 6%)
Utrustning/Tillbehör där har du ännu mer pengar att spara......
Har beställt en 2,5 FT R-Design. Fick med i priset. High Performance+Tonade 5 rutor+12 volt bagage+El infällbara speglar. Känns som en bra deal, eller?
Tänk på att T4 har S/S vilket gör att EU normen ser extra bra ut. Bör nog lägga på 5-10 cl (0,75 - 0,8 för T4) för att få jämförbara siffror med en bil utan S/S.
Valde 2,5 FT framför T4 endast på grund av det är en förmånsbil. Behöver inte tänka alls på andrahandsvärde. Kör ca 1300 mil per år. Då blir inte bränslekostnaden per månad någon stor sak.Förutom det är 2,5 FT vansinnigt mycket roligare att köra när man trycker på...
Dessutom känns det inte fel att kunna köra på två olika bränslen nu när bensin/diesel skenar upp mot 14 kronor...