Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benocharm
kopplingen försvann stopp i styr servo volvo assistans till verkstad. När jag hämtade bilen så hade dom bytt högra driv knuten trasig. styrservo trögstyrt bytes. Plus bakre stötdämpare som dom sa att det hade varit än dålig leverans. bilen har gått 500mil nån annan som har varit om det samma? Stop i rören kopplingen rensades och luftades.
Senast redigerad av 1 benocharm, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av metal
Måste fråga om stötdämparna bak... jag upplever själv att det låter en hel del från bakvagnen/stötdämparna bak på min bil (S60 T6 AWD uttagen slutet av november 2010). Sa de att det var ett "känt" problem att dämparna bak var dåliga? Jag tänkte själv lämna in bilen i början på april i samband med byte till sommardäcken och be de kolla dämparna bak.
av benocharm
Ang. dämpare så byte dom dem utan att jag påbekat nån ting med hänvisning att dom hade fått än dålig leverans till fabriken. Min bil ochså lev. november
Användarvisningsbild
av metal
Okej, tack för infon. Får man fråga vilken verkstad du lämnade bilen till? Tänkte det kunde vara bra o veta om min egna verkstad har noll koll.
av benocharm
metal skrev:Okej, tack för infon. Får man fråga vilken verkstad du lämnade bilen till? Tänkte det kunde vara bra o veta om min egna verkstad har noll koll.
upplands motor sollentuna
Låsproblem passagerardörr

Jag har liknande problem (xc60 2014). Inträff[…]

Beror på laddboxen, en del kan med hjäl[…]

Byta torkarblad själv?

Bosch blir bra men mät dina befintliga s&ari[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl&aum[…]