Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

ja, en Evaporator som det så vackert kallas... värmeväxlare mumlade dom på volvo om också...

Denna har varit kass sedan jag köpte bilen... har mest skitit i att man varken får jättevarmt eller jättekallt i bilen. men tog tag i saken nu.
ny på volvo kostar denna runt 3000 spänn, denna är ny men aldrig använd och jag bötade 500 för den.
har även beställt lite olika packningar och o-ringar från volvo för 420 kronor som skall bytas i samband med bytet. och från TPC-forumet har jag köpt en kupéfilterhållare så denna Evaporator får hålla sig fräsh länge och väl..

Bytet ska dock vara nog så krångligt tydligen, steg ett är ur med hela instrumentbrädan. så vi får se när jag törs riva ner bilen, vill ha minst två dagar på mig så jag vet att jag inte står utan bil.
Användarvisningsbild
av Dalmans
ah kalas kalle, tack... har även hittat en guide på engelska men det är lite svårt med alla fackuttryck...
funderar nästan på att knåpa ihop en egen guide så det finns en på svenska också, men lovar inget..

fick hem kupéfilterhållaren idag också, och filtret hade jag liggandes ett nytt sen förut... så nu snart är det bara att åka!
Användarvisningsbild
av Dalmans
Skiter i evaporatorn ett tag, trodde att även den var boven till dålig värme men den styr bara kylan, och det behövs ju inte än på några månader. så idag byttes termostaten iallafall och gud så mojsigt och varmt man kunde få det i bilen då :) ska bli spännande att se om jag kan pressa ner bensinförbrukningen lite nu när motorn blir så pass varm den ska...

Är inne på lite lunchrast sen blir det ut i blåsten igen. ska riva fjädrar på min TIC, och kanske städa lite i 855an... den skulle verkligen må bra av en tvätt också. men det vet jag inte om det finns finans till just för stunden
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Trevligt, nu kommer den må mycket bättre och garanterat dra mindre soppa :P

En annan som också har en bilfixar-lördag ser jag :wink:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Dalmans
Nytvättad.... det behövdes kan jag lova, synd att jag inte tog någon före-bild... insidan är fortfarande ett kaos men har lillgrabben hemma så städning får vänta...
fuskade idag och tog automattvätten, var väldigt spännande för grabben, trodde han skulle bli rädd men fan så kul han tyckte det var att åka biltvätt

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av cybermunk
Automattvätt är ett Familjenöje :)
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 46