Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Tänkte höra mer er hur diselvärmaren skall fungera. Min värmare "verkar" fungera bra, men det finns ett stort frågetecken. Nu är det tre plusgrader ute och när jag kört korta sträckor och sedan stänger av bilen hör jag att dieselvärmaren går. SKall den gå när det är såpass varmt ute?
Bilen drar mycket diesel, ca 0,95 lit/milen vid lugn motorvägskörning, så något verkar fel.
Tacksam för alla tips.
Mvh Daniel
Larryd5 skrev:Hejsan!
Tänkte höra mer er hur diselvärmaren skall fungera. Min värmare "verkar" fungera bra, men det finns ett stort frågetecken. Nu är det tre plusgrader ute och när jag kört korta sträckor och sedan stänger av bilen hör jag att dieselvärmaren går. SKall den gå när det är såpass varmt ute?
Bilen drar mycket diesel, ca 0,95 lit/milen vid lugn motorvägskörning, så något verkar fel.
Tacksam för alla tips.
Mvh Daniel

Har för mig att jag läst här på forumet att den går tills det är ca +8 grader ute
greeeken skrev: Har för mig att jag läst här på forumet att den går tills det är ca +8 grader ute
Jag tror det är något lägre, men en bra bit på plus sidan, 5-6 gr. Jag kan tänka mig att det varierar med årsmodell, mjukvara osv.

Jag jobbar inte med bilar utan andra maskiner. Me[…]

Keyless/Nyckeldosa

Bra början är att köra med Varta ba[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]