Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tarsiger
Nyckelavstängning borde självklart vara standard då det är viktigt att ha högra krockkudden avstängd inte bara när högra framstolen har ett bakåtvänt barn - utan även när den stolen är tom. Eftersom högra krockkudden har mycket större volym än den i ratten så kan avstängning avsevärt minska risken för hörselskador vid airbagexplosionen.
av lobbysleeper
Skräcksiffror, ja det är det nog, har för mig det skulle kosta ~3-4000kr på förra bilen... Så det blev ny bil istället.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Snart dax att ha nyttan för nyckelavstängningen för en barnstol. Kan man lita på detta?
Användarvisningsbild
av kave
Gurra: säg såhär, ett barn som sitter fastspänt mot en airbag lär stendö om den skulle smälla. Därför tar jag mig omaket att placera våra barn bak oavsett.
av perhall
Ursäkta om jag drar igång en konstig diskussion, men varför inte ha barnen bak? Det har vi och många av våra vänner. Det har funkat utmärkt när man har haft det så från början./PH
av AndS
Tarsiger skrev:Nyckelavstängning borde självklart vara standard då det är viktigt att ha högra krockkudden avstängd inte bara när högra framstolen har ett bakåtvänt barn - utan även när den stolen är tom. Eftersom högra krockkudden har mycket större volym än den i ratten så kan avstängning avsevärt minska risken för hörselskador vid airbagexplosionen.
Nu skämtar du allt. Håller du på att stänga av och på krockkudden så fort någon i kliver i och ur på passagerarsidan?
Användarvisningsbild
av Momentum
Tarsiger skrev:Nyckelavstängning borde självklart vara standard då det är viktigt att ha högra krockkudden avstängd inte bara när högra framstolen har ett bakåtvänt barn - utan även när den stolen är tom. Eftersom högra krockkudden har mycket större volym än den i ratten så kan avstängning avsevärt minska risken för hörselskador vid airbagexplosionen.
Utlöses verkligen p-kudden om ingen sitter i p-stolen? Jag tror inte det
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]