Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Tycker det är lite märkligt att MY12 inte visas i Geneve. Tveksamt om det blir någon produktionsstart v.20 om man inte ens tar fram en visningsbil under v.10.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kan finnas andra orsaker också. Intresset ska ju hållas högt, då kan en tanke vara att bara presentera ett visst antal nyheter i taget...
Användarvisningsbild
av Guligan
Man kör uppenbarligen "all in" på V60 plug-in. Lite tunt tycker jag i jämförelse vad VCC brukar presentera i Geneve.
av vicster
Jag tror i och för sig att bilarna som stod parkerade bredvid V60 plug-in hybriden var MY 2012. Åtminstone måste jag säga att interiören i XC60 skvallrar om det:

Bild
av perhall
Guligan skrev:Tycker det är lite märkligt att MY12 inte visas i Geneve. Tveksamt om det blir någon produktionsstart v.20 om man inte ens tar fram en visningsbil under v.10.
En annan sak som talar emot det är att R-design-erbjudandet gäller tom april, och iom att det är två månaders leveranstid skulle kunderna i så fall få MY12 vilket jag inte tror är meningen med det pris som gäller. Det som talar för v. 20 är väl att DRIVe går att beställa nu och att den bara ska fås som MY12.
PH
Användarvisningsbild
av petkas
Spoiler »
så här ser min XC60(tillverkad-2011-02) ut invändigt,verkar inte vara några skillnader alls utom att jag har premium sound(extra högtalar galler på instrumentbredan)

Bild
av Steff 99
Skulle förvåna om man ändrar XC60 engång till invändigt till MY12 när den stora ändring kom V46 -10 som MY-11B
av vicster
Jaja... älskar när biltillverkare ändrar på saker mitt under samma modellår, blir lite mer spännande så om man köper begagnat och svårt att leta efter... :x

Men ni har nog rätt i att det bara är en 11B vid närmare eftertanke ^^
Användarvisningsbild
av na96gen
inte mycket nytt som min handlare verkar veta. dock drar säljutbildningar igång kring v14 så då lär man få veta mera.. :)
MY11 är inte slut sålt än, men det kan inte vara lång tid kvar då leveranstiden är ca 10 veckor beroede på utförade.
Kommer ihåg från ifjol att det var ett litet "vakum" på några veckor då MY10 var slut men det gick inte att lägga order på en 11a.
Användarvisningsbild
av petkas
Pratade med min volvo kontakt o enligt honom så är det sensusen det ända som ändras i v70 my-12(Dom,helmia får in dom första i maj),och samma sak med XC60:n,inga ändringar där heller,han hade nyss kommit hem från geneve(uppdrag av volvo).
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 40

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)