Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ture tall
Jaha, dags igen!
Har en s60 2.4T -02:a som rullat 3900mil.
Köpte den i december och redan nu är det andra gången jag måste lämna in den för SRS-Airbag varningslampa i instrumenteringen.

Har garanti som täcker detta men det är irriterande.

Sist jag lämnade in kärran var det ett bältesfäste som spökade (sitter på samma buss).
Nån annan som upplevt detta, bilen är ju inte gammal alls. I övrigt går den som en dröm.
av Emty
SRS Airbag - Service omgående!
Fick samma medelande när batteriet hade laddat ur och när säkrin nr 24 gick. Strömbortfall leder till detta medelande enligt Vovlo Uppsala...
Det e bara o åka in o släcka skiten, borde inte kosta något... :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Har haft flera bilar inne där kontaktstycken har lossat under stolen, kolla så kabeln inte är för sträckt när stolen är i längst bak/fram.
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
koplar ut batteriet en kvart och testa igen brukar slockna då
av ture tall
Eftersom jag har garanti lämnar jag in bilen, men bra att veta med batteriurkoppling.

Bilen har alltså ingen egen batteribackup på varningar och larm?

-Fins det inga hemliga kombinationer att trycka in och läsa av mer koder.

Säg att, man kanske känner nån, som känner nån, som möjligtvis har Vadis, och kan ta reda på lite mer.
av ture tall
...bälteshållaren på höger sida bytt igen. Detta gjordes även förra gången.

Eftersom jag fick ställa klockan på bilen kan man ju fråga sig om hållaren verkligen är bytt, eller om batteriet blev urdraget.

Med tanke på att hållaren (som då skall vara ny) endast använts max 10 gånger sedan förra vändan så vore det ganska osannolikt att felet uppstår igen.

Nån som vet om klockan skall nollställas för att en "meck" går in och läser av en felkod och sedan byter en bälteshållare?
Användarvisningsbild
av Brainy
Kan bälteshållaren på något sätt tända airbaglampan så skulle inte jag vilja byta den utan att koppla ur batteriet.
/Anders
av Rickard
Det hjälper inte att koppla ur batteriet felkoderna finns kvar i minnet så det är bara att köra in till volvo och låta dom släcka meddelandet :cry:

@Thewiruz , Själv inget mer av vad jag sett […]

Inte än, bilen står 30 mil bort och tan[…]

Köpråd V60 Recarge

När jag köpte min xc60 begärde jag […]

Det varierar med årsmodeller och när […]