Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Framvagnen är kollad för en månad sedan, inga akuta åtgärder behövdes utan bara tuta och kör sa dom. Då börjar jag fundera över bromsarna. Om jag bromsar ganska hårt så drar bilen iväg åt höger, är det dags att byta oken fram? Har även läckage mellan oljebehållaren och själva bromscylindern som jag fyller på med olja imellanåt, kan det vara luft i som gör att bilen drar snett? Ska kolla när jag skiftar hjul snart men vill gärna ha lite kött på benen vad jag ska kolla efter!

//Andreas
Användarvisningsbild
av emwtur
stor chans att en kolv rostat fast i vänster framhjul !
FIXA packningen mellan behållaren och huvudcylindern innan du tappar bromsarna helt !
/emwtur
emwtur skrev:stor chans att en kolv rostat fast i vänster framhjul !
FIXA packningen mellan behållaren och huvudcylindern innan du tappar bromsarna helt !
/emwtur
Får kolla över oken snarast då!

Är det två packningar eller är det bara en "anslutning" till cylindern? Tyckte det såg ut som två när jag kikade förut. I övrigt är det bara att suga ur vätskan och dra loss behållaren eller är det nåt särskilt jag ska tänka på?
Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänster[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]