Moderator: Moderatorer
XC90_Executive skrev:Jag tror att ni ska sluta vara skeptiska.:?:
Åter till V70!
fbo skrev:Rica eller BSR kan omöjligt få ut några 177 Hk på D3 i Y20. Tro mig.Menar du alltså att bsr ljuger eller har en helt uppåt väggarna felkalibrerad rototest? Original gav motorn 166 hk enl bsr och det verkar ju inte helt orimligt jämfört med vad volvo säger?
Högre moment kan de säkert skrämma ur den motorn på något register, men inte effekt.
Därav känner kunderna en skillnad, men det är garanterat inte de siffrorna som anges.
FWH skrev:Det kan variera en del från mätutrustning till mätutrustning, och vevaxel effekten är bara beräknad och inte uppmätt.
FWH skrev:det är egentligen mest delta värdet före och efter trimmning från en och samma mätutrustning som anses vara pålitligt och relevant.Ja och då är vi ju tillbaka på ruta ett. Bsr säger att diffen mellan trim och original är 22 hästar vilket är fullkomligt omöjligt enligt en forumsmedlem som känner motorn. Antingen ljuger bsr eller så mäter deras utrustning bara rätt när bilen är original och fel när den är trimmad?
fbo skrev:Om man tror på tomten så kanske man tror på dessa siffrorna också... :lol:
fbo skrev:BSR kan omöjligt få ut några 177 Hk på D3 i Y20. Tro mig.
fbo skrev:men det är garanterat inte de siffrorna som anges.
fbo skrev:Jag vet för att jag känner motorn.