Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke.N
Det piper till i bland med jämna mellan rum (rätt svagt men hörbart...) det är när ACC är på! stänger jag av den försvinner det! vad är fel?? vad göra? riktigt irriterande... det ärsånt därpip ljud som man hör när man gör hörsel prov typ.....om ni förstår...
av Groolo
Hej!
Jag vet vad du menar...
Har samma fenomen på min. Det är ett dovt ljud och hörs när kompressorn är igång och gasen "matas" in.

Tyvärr vet jag inte vad som avhjälper ljudet, jag var väldigt irriterad i början men nu struntar jag mest i det...
av Micke.N
Groolo skrev:Hej!
Jag vet vad du menar...
Har samma fenomen på min. Det är ett dovt ljud och hörs när kompressorn är igång och gasen "matas" in.

Tyvärr vet jag inte vad som avhjälper ljudet, jag var väldigt irriterad i början men nu struntar jag mest i det...
skumt.. men det måste finnas nån som vet vad det beror på:( hatar missljud
av sm7ovk
Hej!

Har också hört ljudet, om det är det väldigt högfrekventa som piper till ungefär som du förklarar. Ingen aning om vad det är, men jag tror faktiskt att jag hört det i alla V70 som jag kört/åkt i. Jag "börjar bli äldre" så numera är det mer och mer sällan jag hör det, bara att acceptera - hörseln blir sämre med åren...

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]