Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av g00ey
Hallå! det är nog lambdasonden som lagt av. hade samma problem på min 240. lampan som varnade för motorelektronik lyste och bilen drog helvetes massa soppa.. ha d
Borde inte lambdalampan tända sig då?
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
g00ey skrev:
Hallå! det är nog lambdasonden som lagt av. hade samma problem på min 240. lampan som varnade för motorelektronik lyste och bilen drog helvetes massa soppa.. ha d
Borde inte lambdalampan tända sig då?
jag var inne med bilen ida och felsöka den och de hittade ingen fel jag berettade ju att jag tog bort batteri och så då säger killen att de var bara intervall lampan såm varnade mig att man sk aköra in bilen och kolla hur är de med avgaserna osv men nu är de konstigt bilen går ju biligt typ 0,8/mil blandat och den har drag som förr ingen konstigt och om de nu som ska vara för fel i motor elektronken då kommer lampan att lysa igen oavsät om man släker den så som jag gjorde
har kört redan 100 mil och inget har hänt än peppar peppar hoppas att de va som killen sa på bilia ha de bra m.v.h 850 GLT
Användarvisningsbild
av g00ey
Om en sensor i systemet har lagt av genereras en felkod och motorstyrningen går över i ett nödprogram som gör att motorn kan gå utan denna sensor.
Någon av sensorerna kan ha lagt av eller kopplats ur tillfälligt och blivit bra igen. Så även om de blev bra igen gick styrenheten inte ur nödprogrammet förrän du "nollställde" den.
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
g00ey skrev:Om en sensor i systemet har lagt av genereras en felkod och motorstyrningen går över i ett nödprogram som gör att motorn kan gå utan denna sensor.
Någon av sensorerna kan ha lagt av eller kopplats ur tillfälligt och blivit bra igen. Så även om de blev bra igen gick styrenheten inte ur nödprogrammet förrän du "nollställde" den.
den går fortvarande bra inga konstigheter jag menar om man tankar 100:- och sen kan man åka 100km allså 10 mil då kan man säga att den går som den ska m.v.h volvo 850 glt
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
g00ey skrev:Om en sensor i systemet har lagt av genereras en felkod och motorstyrningen går över i ett nödprogram som gör att motorn kan gå utan denna sensor.
den går fortvarande bra inga konstigheter jag menar om man tankar 100:- och sen kan man åka 100km allså 10 mil då kan man säga att den går som den ska m.v.h volvo 850 glt
Användarvisningsbild
av mrgrannie
Hej.

Lambdalampan på min saliga 855:a -94 tändes vid några tillfällen. Jag fick tips om att det kunde vara en en kontakt som sitter mitt på slangen som går mellan luftburken & motorn som hade ärgat. Efter lite kontaktspray försvann mitt problem.

//Henrik
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
mrgrannie skrev:Hej.

Lambdalampan på min saliga 855:a -94 tändes vid några tillfällen. Jag fick tips om att det kunde vara en en kontakt som sitter mitt på slangen som går mellan luftburken & motorn som hade ärgat. Efter lite kontaktspray försvann mitt problem.
de ser man ........ att man kan prova sig fram med olika tips från kuniga kan lösa de mesta utan att de ska kosta förmycket m.v.h volvo 850 glt

//Henrik
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
nu har de kommit tillbaka lampan tändes fel på motorelektroniken och de var luft pumpen eller reläsom är kass jag har aldrig bytt dom men de aldrig fel att prova

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]