Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Måste hålla med Steff 99,det samma gäller oss vi är 2 personer o en hund,vi hade säkert klarat oss men en yaris eller liknande(kör i dag en v70 -10 hämtar ut våran xcv60 4:e april),varför vi valde en xc60 AWD så ville vi(jag)unna oss den lyxen,man lever bara en gång o pengarna får man inte med sig när det är dax att lämna in :wink:
petkas skrev:varför vi valde en xc60 AWD så ville vi(jag)unna oss den lyxen,man lever bara en gång o pengarna får man inte med sig när det är dax att lämna in :wink:
Jag håller med. Jag försöker inte ens hymla med att jag köper bil oftast med hjärtat. Annars hade jag köpt nya VW Sharan, eller t o m Seat Alhambra istället för min X5. Bilar är ett av mina absolut största intressen, jag vill och kan ha en stor bil med massa utrustning, därför köper jag en. Och jag kommer inte att be om ursäkt för det... ;)
Steff 99 skrev:Det vet väl alla att det knappast fanns barnstolar på den tiden.
Men nu tenderar allt till att vara för litet, man kan inte bo i ett hus som är mindre än 150-200 kvm om man har 2 barn det skall vara minst ett rum per barn, arbetsrum, Hemmabiorum , m.m.
Därför måste man ha minst en bil som är 7-sitsig om man har tre barn, annars får man inte plats när man åker på sin vintersemester en vecka om året.

Det som är mest konstigt.
Om man har två bilar så åker kvinnan och barnen till vardags i den lilla bilen och det funkar väldigt bra.

Vem åker i den stora bilen som sväljer hela familjen och packning, jo där sitter vi "pojkar"ensamma påväg till arbetet eftersom den är utrustad med 18-20" hjul, R-paket och en massa lullull och den skall vi narturligtvis åka i...ensamma 48 veckor/år.
Men vi packar in familjen på semestern.
Jag tror att vi konstruerar problemet att bilen skall vara stoooor för då syns vi när vi parkerar utanför arbetet.

Ja..jag åker XC60 95% ensam...men den är fräck.
jaha, jag känner inte riktigt igen det där. Där jag bor är det mest fruarna som kör ungarna i SUVar som xc60, xc90 etc - man vill ju att dom ska åka så säkert som möjligt. Gubbarna kör mindre och mer sportiga bilar. Men alla tänker väl olika och det finns väl som med allting annat en stor lokal variation .
joschua skrev: jaha, jag känner inte riktigt igen det där. Där jag bor är det mest fruarna som kör ungarna i SUVar som xc60, xc90 etc - man vill ju att dom ska åka så säkert som möjligt. Gubbarna kör mindre och mer sportiga bilar. Men alla tänker väl olika och det finns väl som med allting annat en stor lokal variation .
Delar helt din vy Joschua! I vårt närområde och vår umgängeskrets är det övervägande tjejerna som kör Suv. Ena grannens fru kör XC60, den andra XC90. Min fru kör XC60.... Övertygad om att den här stora trygga, sävliga biltypen med upphöjd körposition uppskattas särskilt av tjejer. Nämnda fruars män kör M5 E60, 335i och Aero6.

Har dock förstått att det är lite poppis i tjänstebilsmaffian kring 8 basbelopp att byta in V70:n mot XC60. Jag är övertygad om att i Sverige tar XC60 fler gamla V70 chaffisar än köpare av konkurrentmärken.

Mvh Arese
Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]