perhall skrev:Min grannes fullutrustade 335i (ca 700 000 kr) har två bulor, har aldrig hört någon klaga på det... jag är kanske helt ensam om att tycka att S60/V60 inte har så snygg instrumentbräda..../PH
Nej du är inte ensam - jag håller med dig.
Jag tycker att S/V60 är lite upphausad och överreklamerad. Men så tycker jag inte om "livstilsbilar" heller.
Jag har alltid svårt att förstå varför man gör en kombi med så litet bagage, att det nästan är mindre än sedanvarianten, och defenitivt svårlastat, med den hårt sluttande bakluckan?
Och det kanske är OT, men jag har ännu svårare att förstå varför en biltillverkare med bas i Sverige, och med en betydande, för att inte säga övervägande, försäljning i Sverige, först lanserar en sedan? Kanske borde både nya 95 Kombi och V70 kommit före sin sedan-syster? Tips till SAAB: Låt den stora omvärlden vänta på sedanen istället, och få igång produktionen av kombin, här hemma. Då har man en produktionsbas att stå på, som man sedan kan utöka till resterande marknader... men så är jag ju inte marknadsanalytiker, eller bilförsäljare, heller.