Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sillen
Någon som vet om s60 kjol paket (runt om) går att sätta på en V70N utan några större ändringar?
Användarvisningsbild
av CarMan
sillen skrev:Någon som vet om s60 kjol paket (runt om) går att sätta på en V70N utan några större ändringar?
V70 har ju längre hjulbas. anser du deta som ett större problem?
av sillen
Vad behöver jag göra för att det ska fungera??
av bult
sillen skrev:Vad behöver jag göra för att det ska fungera??
Ska du ha på s60 kjol på en v70n blir det nog till att kapa den för att sedan förlänga den med tex glasfiber, lycka till, är inte ett dugg kul att hålla på med plus att sliparbetet kan driva en till vansinne ;-) Ska du vara lite mera seriös kan du ju alltid tillverka kjolen själv, fixa ihop en "plugg" och gjut sedan en glasfiberkjol, när du är klar med slipningen sitter du nog förmodligen på psyke ;-) Har pysslat med det här både till bilar o båtar och har lovat dyrt och heligt att aldrig mer befatta mig med glasfiber...
av sillen
Ja det låter ju kul!! :lol:
av bult
;-) nä skämt åsido det bör gå att fixa ganska lätt men slipningen är ett djefla aber ;-) vet inte om du får problem med hållbarheten då org mtrlet till sidokjolen är bra mycket mjukare/flexiblare än glasfiber det kommer nog gärna att bli sprickor när du fått på lacken, glöm föresten inte mjukgörare till lacken när/om du lackar, ska höra med några på jobbet vad de tror är bästa alternativet.

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]