Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Variosboy skrev:Det det resonemanget håller inte pickadoll!

Man kan inte säga att något är äckligt innan man smakat på det! Sen om man inte vill smaka på det, det är en annan femma.
Det man väl visst det göra, man kan ju tycka saker är äckliga utan att behöva stoppa det i munnen?!?! Jag tycker nog att avföring tex är äckligt utan att behöva smaka på det.
Användarvisningsbild
av FWH
vicster skrev: Ang. priset har man sagt att monteringen är ca. 15% billigare i Kina
Vem har sagt det?

Det är snarare så att det i Kina kostar 15% av vad det kostar här per monteringstimme, dvs 85% mindre.
För något år sedan var det 10%, men lönerna har ökat en hel del senaste tiden.

Sedan finns det annat som är lika dyrt eller dyrare, så total effekten på priset blir mindre.
av t4rdesign
En sak jag upplevt!
Vi tillverkade en sorts maskin på mitt företag som dom valde att flytta tillverkningen av till ett "lågkostnadsland" som är kina (shanghai) .
Ny ca 2år senare har kineserna ännu inte lärt sig att bygga/testa denna maskin utan hjälp utav vår del av världen.
Plus att dom valt att ha nya leverantörer till alla delarna som blev kineskiska leverantörer, och det resulterade i kvalitetsproblem.
Vilket i sig har med att göra att dom har problem att lära sig för saker och ting inte blir som det ska vara i verkligheten.
Nu paralelltilverkas den maskinen i sverige pga att det behövs levereras maskiner till väntande kunder.
Dom bör väll ha åtgärdat det om xx-antal år.
Så om Volvo ska börja tillverkas i kina så lär ju inte jag handla en Volvo dom första 10åren iaf.
Användarvisningsbild
av FWH
Detta låter som att man har underskattat hur man behöver hantera produktion i Kina, ett allt för vanligt fel tyvärr.

Man måste tex som produktägare styra alla leverantörs val, något som jag förstår är mycket vanligt i fordonsbranschen.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Honke skrev:
Variosboy skrev:Det det resonemanget håller inte pickadoll!

Man kan inte säga att något är äckligt innan man smakat på det! Sen om man inte vill smaka på det, det är en annan femma.
Det man väl visst det göra, man kan ju tycka saker är äckliga utan att behöva stoppa det i munnen?!?! Jag tycker nog att avföring tex är äckligt utan att behöva smaka på det.
Hur är det med läskunnigheten? Jag skrev ju: "Sen om man inte vill smaka på det, det är en annan femma."
Vem vet, bajs kanske är gott!? :wink:
Folk äter ju surströmming, och det luktar ju nära på bajs..... :D

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]