Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Jo.. Jag tog parkering hjälp fram.. :)

får åka förbi och kolla hur parkering sensor verkligen funkar back.. tror nog det blir backkamera..
Dock skulle det vara bra feedback,för ägare som har XC60 med sensor back eller kamera .. Hur det funkar ..

tack för all svar..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bilden bakåt kommer upp varje gång man lägger i backen (eller trycker på "Cam" på sensus). Man ser via linjer hur långt man har till bakomvarande. Svänger man ratten så svänger linjerna. Lägger man i D så går bilden tillbaka till det man hade på innan efter några sekunder.

jag tycker att det funkar perfekt på min XC60. Det man får tänka på är att torka av linsen ibland nu när det är ruggit väder ute.
av Qualia
Får nog lägga till den..
verkar vara nåt som e grymt, hoppas bara man inte backar på någon när man ska lita på kameran ..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Lita på kameran? Det är mer din egen syn du måste lita på! :wink: Med koll i backspeglar och på displayen med backkameran missar du inte något alls! :)
av Steff 99
Men tro nu inte att en backamera är "sesam öppna dej", en fördel är att man vet hur man bär sig åt när man backar innan man försöker backa efter en "TV"-bild.
Ut o träna på en stooooor och tom parkeringsplats, det är säkert tillglädje både för dej och dina medtrafikanter :wink:
av vicster
Fråga 1: Backsensorerna bak är väl kvar fastän man väljer backkamera? För såg någon bild där det i högerkanten fanns utrymme för att visa sensorer fram och bak, eller var det bara en reklambild för har sett både med och utan.
Är det såhär det ser ut?
http://www.autoevolution.com/testdrive/ ... -5182.html

Fråga 2: Vilken extrautr. av backkamera eller frontkamera är viktigast? Bor i lägenhet så in och ut ur garage är vardagsmat.
av XCThord
Jag hade lätt valt backkameran framför frontkameran, om du inte har en extremt jobbig utfart. Jag har backkamera i min XC60 och den funkar helt okej men jag är lite lat och orkar inte torka av den nu på vintern varpå bilden blir rätt dålig... En sak som stör mig är att kameran inte är centrerad på bakluckan. Körde nyligen en helt fullmatad Cadillac Escalade MY11 i en vecka och på den satt kameran helt centrerat på bakluckan vilket gav en bättre bild imho. (För övrigt en riktigt fin bil :) Har aldrig förstått varför amerikanska bilar är så hatade i Sverige.)

Kan tillägga att jag tycker att Volvos backkamera är hutlöst prissatt jämfört med konkurrenterna. Rätta mig gärna, men jag har för mig att den kostar lika mycket som RTI:n i de nya bilarna med Sensus? Galet!

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]