Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jpb
Kan man åtgärda läckage vid rattaxelns ingång i styrväxeln.
Det är en plasttätning tror jag.
Innanför den ska det visst sitta en ordentligare tätning.
Tilläggas kan att den inte läker på nåt annat ställe.
Den läker där körnaren pekar.
Bild
av *pettson*
Antingen hittar du en annan styrväxel, eller så läser du av beteckningen på packboxen och försöker hitta en med samma beteckningar.
Att hälla i dundervätskor fungerar inte mot såriga packboxar.
av *pettson*
jensa30 skrev:På min bil funkade det iaf!
så det så
Visst är det konstigt att bilverkstäder fortfarande finns när man kan renovera bilen medans man kör? Dundermedel har funnits sen kvacksalvarna på 1600talet för olika tillämpningar. Idag dricker man få såna för folk brukar förstå, men på tekniksidan är det gott om dom. Säg vad som inte kan fixas med en flaska dunder?^
Idag kan du köpa medel som renoverar din motor medans du kör liksom växellåda och bakaxel.
Medel som skyddar din motor så effektivt att motoroljan är onödig för annat än att transportera runt medlet första gången.
Det går att köpa piller som ska sänka bränsleförbrukningen radikalt.

Ja vi har fantastiska produkter på marknaden. Ändå finns det mer verkstäder än någonsin, renoveras mer lådor och topplock samt motorer än någonsin genom traditionella metoder. Och ännu har ingen lyckats att visa i en test att dundermedlen kan stå upp till det som lovats.
Att mjuka upp en packbox via dundermedel är inget som helst problem, det fungerar. Men det är INTE en permanent reparation, det fungerar tillfälligt som det är tänkt...TILLS man reparerar permanent. Liksom kylartätning med flera medel. I dom flesta fall är grus och skit inblandat och man får en repa i kolvstången eller i den stång som iallafall ska tätas. Den stången blir aldrig någonsin mjukare med några medel, den måste bytas ut. Packboxen däremot blir som tuggummi och sluter tätt tillfälligt samtidigt som den gnags ned och förstörs. Tycker du att det är en bra lösning? Eller tycker du ändå att permanent reparation är den sanna lösningen?
Ja du får väl fundera på saken..
OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]