Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stylegel
[quote="tombe691"][quote="wissel"]" Även sidrutan bak, den har trådar som borde vara till för att smälta is men det händer aldrig nåt. Någon som vet något om detta? "
Jag vill nog ha dessa till Radioantenn...:-)

Förklarar ju varför inte mina sidodefroster heller fungerar bak =)
av Fred
tombe691 skrev:Hänger torkaren och spolningen ihop när det gäller säkringen? antar att det bara är att testa... en motor vet jag att de sa till om på servicen men eftersom den kostade 3500 att byta kändes det inte så lockande. Finns det några alternativa lösningar som rekomenderas?
Läser du svaren du får i tråden...eller är det inte så viktigt?
Enligt handboken för en MY04 så är säkring nr 16 även för strålkastarrengörarna och ska vara en 15 A. Det betyder att det även kan vara vajsing på någon strålkastarrengöringsmotor eller så har du satt i för svaga säkringar.

När säkringar inte går direkt, utan lite då och då, när man använder elförbrukaren så är det väldigt svårt att felsöka. Du kan testa att plugga ur strålkastarrengörarna och köra utan dem ett tag. Om säkringen inte går då så har du isolerat felet dit, om den fortsätter gå så är inte rengörarna problemet.
Vad är det som händer på det här forumet? Det verkar som fler och fler bortser helt från reglerna och inte bryr sig om att läsa det som skrivs... ?:-/
Användarvisningsbild
av tombe691
Fred skrev:
tombe691 skrev:Hänger torkaren och spolningen ihop när det gäller säkringen? antar att det bara är att testa... en motor vet jag att de sa till om på servicen men eftersom den kostade 3500 att byta kändes det inte så lockande. Finns det några alternativa lösningar som rekomenderas?
Läser du svaren du får i tråden...eller är det inte så viktigt?
Enligt handboken för en MY04 så är säkring nr 16 även för strålkastarrengörarna och ska vara en 15 A. Det betyder att det även kan vara vajsing på någon strålkastarrengöringsmotor eller så har du satt i för svaga säkringar.

När säkringar inte går direkt, utan lite då och då, när man använder elförbrukaren så är det väldigt svårt att felsöka. Du kan testa att plugga ur strålkastarrengörarna och köra utan dem ett tag. Om säkringen inte går då så har du isolerat felet dit, om den fortsätter gå så är inte rengörarna problemet.
Vad är det som händer på det här forumet? Det verkar som fler och fler bortser helt från reglerna och inte bryr sig om att läsa det som skrivs... ?:-/
Jag försöker läsa de svar jag får och är oerhört tacksam för alla tips. Ber om ursäkt om jag missat något svar. Jag Läser det mesta på resande fot och tyvärr går jag ibland vilse mellan trådarna och begreppen som ibland ser förvillande lika ut eller misstolkar det som skrivits. Tack vare alla svar har jag nu fått ganska bra koll på problemet och hoppas kunna komma tillrätta med det.

(bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum)
av Fred
Det är absolut bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum...men då gäller det ju att man "lyssnar" på svaren man får när man frågar! :D Att inte göra det är dumt... :wink:

Jag jobbar inte med bilar utan andra maskiner. Me[…]

Keyless/Nyckeldosa

Bra början är att köra med Varta ba[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]