Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Optimera min XC60 i juli , betalade 770 kr och ingen vägning. Läser här att flera betalat 380 kr. Tänkte att få tillbaka mellanskillnaden? Jag ringde registreringsavdelningen på SBP och fick till svar att det skall kosta 1270 kr !!! att regbes efter optimering. Damen sa bara att så är det, trots att jag sa vad andra skriver på denna sida. Det är tydligen upp till besiktningsmannen vad man skall betala.
Får hoppas avregleringen av sbp kanske innebär tydligare / bättre priser. Skrämmande dåligt det här av sbp. Trodde det var samma avgifter för hela landet på deras tjänster. Men som en del skriver, man kan ju strunta i att reg bes den nya effekten också.
Ni som har beställd Polestar tillsammans med en ny bil, har ni behövt ordna reg bes själva eller har handlaren ordnat det åt er?

Är det något krångel med att reg bes en leasing bil?
FWH skrev:Ni som har beställd Polestar tillsammans med en ny bil, har ni behövt ordna reg bes själva eller har handlaren ordnat det åt er?

Är det något krångel med att reg bes en leasing bil?
Handlaren åtog sig att ordna detta.

Sen att de faktiskt inte matat in nya siffrorna i regbeviset är en annan fråga som jag tar upp med dem när jag orkar... För kollar man på transportstyrelsen.se så står det effekt: 170kw (borde väl stå uppåt 190kw eller liknande?!)

Men som sagt, handlaren ordnar detta innan leverans till dig.
Men om det inte står några nya siffror, hur vet du att den faktiskt är reg bes?

Bilia verkar vägra att ornda reg bes.
Brainy skrev:Är det någon som regbesiktat nyligen? Fortfarande ingen vägning?
Det ska inte göras någon vägning,det enda dom gör är att dom genom intyget för
effektoptimeringen ändrar effekten.

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]