Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av iwvolvo855
Hej !
Jag har en 240-88 med F230 motor, har varit problen ett tag med misständning,häromdagen så startade inte bilen så jag använde startkablar och gnuggade ett tag,det som hände var att det började brinna i tändmodulen,är det fel i modulen eller kortis någonstans ?? har beställt en ny modul , men vill veta felet innan jag monterar den nya. Tacksam för tipps / iw
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara en kortis men kan vara en felaktig montering av modulen, har du bytt modulen nyligt? Har du en tidig 88:a med LHJ 2.2 eller en sen med LHJ 2.4?

Mvh GK
av iwvolvo855
Hej
Det är aldrig bytt modul förut , bilen är uttagen juni-88 . vad jag undrar om det kan va kortis någon stans som i sin tur gjort att modulen har brunnit.kabelhärvan från modulen ser oskadad ut. jag fick ett tipps att den kan va skadad vid remskivan på motoraxeln, men så är inte fallet. Jag är andra ägaren, min far köpte den 1988 nu har den gått 18500 mil.
Tack ska du ha
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Vad jag kan rekommendera är att kontrollera dom kretsar som är inblandade så att det inte finns några onormala värden. Mät t.ex. tändspolen att den har rätt resistans.

Mvh GK
Låscylinder

Nyckeln går in i låscylinder men det g[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]

Felkod

Hej alla. Nybliven v70 97 ägare. Lambda lampa[…]

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]