Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av maccan92
tjaa..

jag ska sätta i en t5a i min 940 snart.. och söker nu enkla bilder och förklaringar på elen.. vad jag ska koppla om och vad jag ska spara och sånt.. vissa saker kan jag ju välja själv vad jag vill ha kvar.. men som sagt, nån som kan ge mig tips??

är det för krångligt ber jag L-M-R fixa det åt mig, men vill se först ifall det är värt 2000kr för att dom ska göra det eller om man kan lägga ner några timmar på det själv i garaget :)

mvh
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Har man en komplett härva till 850 så är det ju inte så jäkla svårt. Den kan ju bara kopplas in på ett sätt egentligen. Sen är det ju evap och fläkttyrningen då om man använder dem. Sen ska ju härvan har + och - bara egentligen.
av maccan92
men hur ska man koppla in boxar och allt då?
jag är inte så haj på motorpiskan..

men från styrboxen går väl alla kablar till spridare och allt sånt?
men hur är allt kopplat i stora drag?
av 400
Får du ilyft, all koppling av elen samt provstart för 2000kr så kan det nog spara dig många timmar i garaget, som du kan lägga på annat. Dessutom måste du ändå omregga bilen och då kan du säkert få ut något bra intyg från verkstad inför det..
Volvo car UX

En liten nackdel med nya GUI tycker jag är at[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]