Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonnyk
Tjabba !

Jag tänkte bara höra med er om lite tips och råd om ev s60 t5 köp.

Vilken årsmodell är det som man skallsatsa på? -05 kom ju en facelift som alltid är trevligt, men vill hellst inte att bilen skall gå över 100k. Men håller -01 osv lika bra?

Kan man montera facelift delarna som kom -05 på denäldre modellen av s60? Så somfront lyktorna, mittkonsolen etc?

Tacksam för svar !

mvh
av jockep83
jag kör en S60 T5 -02 och det är en riktig dröm att köra... de vanliga att tänka på ar ju framvagn och bromsar med tanke på att den har rätt mycket kraft i motorn så slits ju dessa delar mer, om man nu användt gas och bromspedal.... Jag köpte min av handlare med 2st tidigare ägare, en äldre man och den andra en hemmafru som haft den som shoppingbil :wink: 18000mil på mätaren och fullservad, gav ca 75000kr för 9 månader sen.... Jag rekomenderar en med få ägare och gärna lite äldre folk för dom kör oftast mer försiktigt och vårdar bilen:) sen ett plus med T5an är att den oftast är rikligt utrustad:)

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]