Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Naesstrom
Hej hallå igen!

Jag plockade ju tidigare ut min volvo originalstereo ur den nya v40'n men nu har min sambo gått och köpt sig en liten hyundai med... det jag tänkte var att sätta in den från volvon i hennes så länge tills man får pengar att köpa ngt vettigt och inte bara en biltema stereo!

Problemet är bara att på den jag har (en CT-906) så är det ju inte ISO anslutningar på baksidan... är det någon som vet om det finns en Volvo -> ISO som jag kan koppla in på min ISO -> Hyundai eller får jag åka till skroten och kapa lite kablar och löda ihop något själv?
av blådåren
En firma som heter "autoleads" har har kabelstam/kontakt till oem-radios !!!.
Dom använder dessutom iso-färger i kablaget så det är enkelt att se vad som är vad :) .
tror dock inte att den finns med iso-kontakt "åt fel håll" sas, men det går ju att "klippa ihop" .

edit
"PC3-213" heter den !!!
Användarvisningsbild
av Ticken
Tror även att teknikmagasinet säljer isokontakter med lösa kablar i olika färger, så man kan koppla dom exakt hur man vill. Kolla där, eller med elfa.

/Ticken
av blådåren
.. annars är väl risken rätt hyfsad att radiohandlaren som har autoleads i sortimentet, klarar att skaka fram en iso-kontakt också :wink:
av Naesstrom
XC90_Executive skrev:http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=prod ... tnr=204703
dom där blir ju åt fel håll tyvärr då jag hade behövt hane-varianten istället...

Tack för alla svaren men det blir nog till att köpa en begagnad på tradera eller nåt istället, alternativt skita helt i stereon för henne och bara koppla android luren till slutsteget och köra den inbyggda fm radion och mp3 spelaren!
Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]

Du har ju en -13 så då lär ju en […]

Carplay trådlöst?

Lånar tråden lite. Någon som vet[…]