Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pakpak
Hej. En lite "annorlunda" fråga kanske. Jag har "vuxit upp" och tagit en tjänstebil. Beställt en svart v60 d5 polestar(ej metalic), med vanlig tygklädsel, större stereo och 17 tum njord. Ingen automat, endast fwd, kinectic (så slapp jag tex "silver kanten" runt hela bilen, som jag tycker är rätt ful). Vi får endast köpa disel som policy.

Jag tog polestar med en gång på den, men har läst lite om bsr. Jag hade en porsche 996 c4 innan (rätt ful, jag vet), men den gick ju rätt så bra. Jag har sålt den och sålt in till barnen att vi har köpt en "racer volvo"..(yea..right...:-(, men måste säga att jag hade ångest innan, sälja min porsche och köpa en volvo..(har alldrig gillat volvo och det var över min döda kropp att jag skulle åka v70 tex), men när jag såg v60 tyckte jag faktiskt att den ser riktigt bra ut (förutom fronten som är alldeles för "smal", ank-näbb?).

men försöker då maximera det jag kan ur motorn, polestar från start. Frågan är om man skall skita i det och köra in bsr, när det kommer. Verkar vara rätt stor skillnad, men känns samtidigt ej helt rätt då det är en tjänstebil. Samtidigt så känns det som om vad jag än gör så blir det alldrig en racer direkt...:-(, så man kanske skall skita i att hålla på och "tweaka" och bara ta en d5 med polestar?

vad hade ni gjort? (inga svar liknande "köp en ny porsche, v60 suger", då blir jag depprimerad...)...:-)

Edit, jag tog kinetic endast, större stereo som sagt, och 17 tum njord, värmare som kan aktiveras med sms (voc?). Något annat "kritiskt" som jag missat och bör ha? jag är totalt nollställd på bilar egentligen..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
V60 D5 Polestar är inte trött. Fast det beror på vad man jämför med...

Jag hade nog hoppat upp till iallafall Momentum, så man får t.ex xenon och lite annat. Silverlisten går att foliera svart om man stör sig på det. Vill du ha en bil som är sportigare så välj R-design.
av Willis
Hade helt klart kört med polestar chipet istället för BSR i.o.m. att garantier och allt finns kvar samt om jag hade möjligheten att välja det i utifrån budget.
av pakpak
XC90_Executive skrev:V60 D5 Polestar är inte trött. Fast det beror på vad man jämför med...

Jag hade nog hoppat upp till iallafall Momentum, så man får t.ex xenon och lite annat. Silverlisten går att foliera svart om man stör sig på det. Vill du ha en bil som är sportigare så välj R-design.
"problemet" är att vi har en regel som säger att om vi går över inköpsbelopp enligt policy, måste vi ta det privat. Jag kan tänka mig att betala för bättre prestanda och ljud, jag ligger och pendlar 2 timmar fram och tillbaka till jobbet nu, men att betala för r-design och xenon lampor mm känns inte så kul, eftersom jag inte "får tillbaka" det när bilen säljs, bolaget äger ju bilen.

läste att någon nämde laminerade rutor, det skall tex sänka volymen i bilen, det känns "ok", men tänker inte ge 20 tkr till våra ägare rakt av för att jag skall ha r-design tex. R-design, det är den med "aktivt" chassi? men det känns ändå sådär, tror tyvärr att skillnaden nu mot innan blir så stor att det är lite skitsamma tyvärr.

läste snabbt skillnade mellan momentum och kinetic, tex borde regnsensor vara en "bra" sak att ha också.

jaja..min första volvo..blandade kännslor..lovade mig själv att alldrig gifta mig, skaffa barn, hus eller volvo. Lika bra att köpa en hund med en gång...:-). Men som sagt, är possitivt överaskad av v60,. tycker faktiskt det är den "snyggaste" bil volvo gjort på länge, förutom fronten.
av pakpak
Willis skrev:Hade helt klart kört med polestar chipet istället för BSR i.o.m. att garantier och allt finns kvar samt om jag hade möjligheten att välja det i utifrån budget.
läste att det visst är rätt stor skillnad på bsr och polestar, hade det varit en privatbil hade det kännts "ok" att dra in bsr, men då det inte är min bil, så känns det fel.

jag har faktiskt inte rätt att välja polestar från budget, det ligger över, så det blir "privat"..men hellre det än att lägga pengar på lack eller något annat "exteriört"..
av Biltoken
Vad gäller hunden tycker jag att du ska tänka dig för.....

Skämt åsido, du är tydligen runt 30 år eftersom du tycker att blanka lister runt fönstren är pensionärvarning.

Håller med!

Jag är dock 40+ och kände därför att jag kunde välja summum (pensionärspaketet) och blanka lister.

Har också tjänstebil och vet vad som händer om man går över gränsen - man får betala privat för något som man inte äger själv,

Tycker nog att du bör välja Momentum för strålkastarnas skull.

Du kan få svarta lister runt fönstren ändå och slippa känna att livet är slut!
Användarvisningsbild
av opA
Så som du pendlar så är de inge tvivel om att du måste få till xenon..
Aldrig att jag går tillbaka till halogen.. det är skillnad som dag och natt.

"Once you go xenon you never go back halogen".. eller vad man kan säga :P

Ang. din fråga så hade jag med valt Polestar då du som några här säger behåller alla garantier och det tror jag nog ditt företag som då kommer äga bilen kommer tycka om desto mer om något skulle hända ;)
av pakpak
Biltoken skrev:Vad gäller hunden tycker jag att du ska tänka dig för.....

Skämt åsido, du är tydligen runt 30 år eftersom du tycker att blanka lister runt fönstren är pensionärvarning.

Håller med!

Jag är dock 40+ och kände därför att jag kunde välja summum (pensionärspaketet) och blanka lister.

Har också tjänstebil och vet vad som händer om man går över gränsen - man får betala privat för något som man inte äger själv,

Tycker nog att du bör välja Momentum för strålkastarnas skull.

Du kan få svarta lister runt fönstren ändå och slippa känna att livet är slut!
38, beter mig som 22, blir i snitt 30 då...:-)
av pakpak
XC90_Executive skrev:Du har inte kollat på någon lagerbil?

Finns många V60 D5 på bytbil.se!
försent..:-(, beställt redan. Men bra idé. Jag är nybörjare som sagt..:-)

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]

Har du ingen lastbalanserare till GARO boxen? Jag […]

Låsproblem passagerardörr

Jag har liknande problem (xc60 2014). Inträff[…]