Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Inget ont om RTI som man kanske kunde tro i mitt tidigare inlägg..
Den är snygg där den sitter integrerad, och fungerar helt OK!
Det är den pinsamt dyra kostnaden för nya kartor jag hakar upp mig på. Samt att det är en gammal teknik som inte är kompatibel med vad dagens GPS'er klarar.

Med andra ord:
Om du hittar ett bra exemplar av bil, välj inte bort den enbart på grund av att den skulle sakna RTI... :!: :-)-)
HerrDödén skrev:Lite OT, men här har vi en långmilad V8:

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_X ... ?ca=11&w=3

Korrekt mätarställning är 21900 mil, vilket ändå är en bra bit. Måste även tillägga att bilen var snudd på kriminellt snygg :oops:
Tyvärr står det: senast servad vid 16.300mil och nu 21900mil nästan 6000 mil sedan , stämmer det känns det inte bra !
NordmanV8 skrev:Inget ont om RTI som man kanske kunde tro i mitt tidigare inlägg..
Den är snygg där den sitter integrerad, och fungerar helt OK!
Det är den pinsamt dyra kostnaden för nya kartor jag hakar upp mig på. Samt att det är en gammal teknik som inte är kompatibel med vad dagens GPS'er klarar.

Med andra ord:
Om du hittar ett bra exemplar av bil, välj inte bort den enbart på grund av att den skulle sakna RTI... :!: :-)-)
Jag undrar bara, exakt vad är det du saknar i RTI som finns i andra GPS:er? Jag menar nu inte glassig grafik.
Krollspell skrev:
Jag undrar bara, exakt vad är det du saknar i RTI som finns i andra GPS:er? Jag menar nu inte glassig grafik.
Tja, förutom glassig grafik och gammal teknik, så är det väl möjligheten att kunna koppla externa apparater till den typ det som Racetwin2 gjort med avläsning av info från OBD uttaget till sin Garmin. Sedan att uppdateringarna av kartorna kommer typ en gång om året medans andra uppdaterar flera gånger per år, och det till ett pris som i jämförelse är skrattretande.
Men som jag skrev tidigare: RTI'n är snygg där den sitter infälld i panelen. Den funkar som den ska, men prislappen... Givetvis upp till var och en att tycka precis som man vill. Jag ville bara ge min syn på det hela. (BE)
Det är den politiska trenden som bestämmer priser. Konkurrenterna kommer knappast att avskaffa sina V8or, V10or, V12or eller W16...
Volvos V8 är utvecklad i samarbete med Yamaha och troligen var det planerat att så småningom uppgradera den till ännu starkare versioner. Nu är det kanske (tack vare politiken) ganska svårt att tro på detta... men engelska Noble har samma motor med dubbel turbopå 650hk. Då kallar man det för Volvo motor och inte Yamaha...
I vilket fall som är detta bra bevis att motor tål en hel del!

Så vilket fall som välj en bil så bra utrustad som möjligt och du blir den diskreta kungen och du kommer billigt undan.
Jag har alltid tidigare kollat mycket på förbrukning osv, MEN sedan jag skaffat en V8 skiter jag i vilket. Jag tror att även du kommer att se hur mycket mer bilen ger...
Nu har du kanske tillfälle att välja en V8 med maximal utrustning, så passa på!!!

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]