Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
behöver råd här..
kan fortfarande ändra spec till en beställd XC60 R-desgin.
Kameraassistens back, är det nåt att ha som tillval?? Eftersom parkeringshjälp back ingår i paketet
När jag prov körde XC60 med parkering hjälp back så visas det ju i 7tums skärm redan vilket avstånd man har..
Eller är det bara en cool grej så man ser på display när man backar??
För er som har kamera kan väl ge litet råd..
kostar ca 7k extra..

All tips som alla kan ge..
av Amli
Jag tycker att back kameran är ett trevligt tillbehör. Jag har det på min bil och det är bra främst när man backar runt i trånga ytor, så som parkerings garage, fickparkerar, när man backar upp mot ett släp osv. Man ser ju verkligen exakt vad som är bakom bilen och hur långt det är till det.

Sen är det förstås upp till var och en och avgöra om det är värt pengarna eller ej.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är en extra trygghet och extremt behändigt när man ska parkera. Har haft det tillbehöret i alla bilar sen det gick att beställa (MY07) och skulle inte beställa en utan det. Går även att få panoramakamera fram på XC60 med Sensus.
av Qualia
Släp går bort.. tog ej med drag pga Design.
Första bil med PDC, väljer jag med kamera bör det vara väldigt lätt att backa..
Hjälp till med att fick parkera kan ju vara mycket fördelaktigt för min del, mitt största problem är just fick parkera.. så man inte kör sönder fälgarna..
Min fråga är ju ser man trottoarkanterna när man ska fickparkera.. kanske dum fråga.. Om kamera svänger med, vore ju guld.. kanske dum fråga
av Twendor
Backkamera er et flott tilbehør. Jeg har akkurat spart pengene det kostet som tilvalg. :mrgreen:
Kompisens Mondeo fikk en skade på 6800 kr på dørterskelen. Han hadde ikke backkamera.
I my11 med Sensus kan man velge Camera også ved kjøring fram, kobles ut i hastighet.
Et soleklart valg på den neste bilen, både fram og bak.
Twendor
av Steff 99
Backsensorn gör att man får en varning långt innan man kör på något bakom, backkameran är ett komplement.
Tyvärr så är den som sämst när man behöver kameran som mest och det är i mörker.
Jag har upptäckt att toningen på rutorna bak är ganska mycket mörkare än vad jag haft tidigare, det innebär att man ser väldigt dåligt genom bakrutan i mörker
av Qualia
kommer att ha Hgv paktet. Det blir ju mörkt på bakruta..på mörka kvällar lär det bli svårt.. Vissas det på skärmen hur långt kvar man har med enbart backsensor.. Med kamera blir det ju nästan exakt..
av Steff 99
Ja , det finns en bild i skärmen som visar var och hur långt det är till ett hinder
av Qualia
Då är kamera mest som cool grej... Har ångest här faktiskt.. Bilen är redan bra utrustat fråga är ska man lägga till backkameran eller inte..
Säljare tyckte det mest som cool grej.. Upp till mig .. åter igen ångest
Låsproblem passagerardörr

Jag har liknande problem (xc60 2014). Inträff[…]

Beror på laddboxen, en del kan med hjäl[…]

Byta torkarblad själv?

Bosch blir bra men mät dina befintliga s&ari[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl&aum[…]