Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
Behöver nya torkarblad upptäckte jag. Hittade detta på nätet: http://www.wipers.se/ som väljer ut WIP-VAN 650/500 om jag skriver in regnummer. Nån som provat dessa? Erfarenheter?
Tack på förhand,
/Håkan
av Peanuts
Jag har dem på min V70, är jättenöjd. Köpte även ett par till min Ford Focus, funkar kanon där med. Snabb leverans var det också.
Användarvisningsbild
av hakank
Ok tack! Order lagd.
/Håkan
Användarvisningsbild
av hakank
Helt nöjd med mina.

/Håkan
av Peanuts
StefanN skrev:Är dom bättre än orginal?
De är minst lika bra tycker jag. Har dem både på min V70 och på min Fårrd, funkar bra till bägge.
av riha
Jag tycker att originalbladen suger duktigt. De ger ränder och behöver bytas väldigt snabbt, nu kör jag iofs ca 5000-5500 mil per år så det går ju ett par omgångar per år, men jag anser att de borde ju hålla längre.
av Tartryffel
hakank skrev:Helt nöjd med mina.

/Håkan
Har Wipers bara torkarblad till framrutan? På V70 behöver man ju byta bak en gång i månaden känns det som.
Användarvisningsbild
av Brainy
För mig som inte hunnit byta blad någon gång på nya bilen. Hur mycket kostar orginalblad till en v70 II hos Volvo. 318kr verkar wipers.se landa på hem till brevlådan.

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillnad,[…]

Gammal tråd, men jag hadde samma problem i[…]