Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Suomela
Det finns möjligen INGEN som helst Bluetooth usb adapter som är kompatibel med bilens datasystem?
Tänkte ifall det finns någon öht, tycker det är riktigt surt att itne bilens blåtand fungerar att streama musiken från telefon.

Provade en blåtandsdongel från jula, men stereon sa att den inte kände igen det...

MvH
Suomela
av Noodles
Satt och kollade på SE´s blåtandsdongel idag i Kjell&co katalogen och tänkte att de där kan vara nåt för bilens AUX. :)
(MBR-100 har jag för mig den heter)
av vandenhoogen
SE varianten kostar 250:- inkl frakt (kolla prisjakt.se) den hade jag nog slått till på om de var intressant, själv föredrar jag ipod ingången är ju ändå vettigt att koppla in iphonen o ladda den när ja kör...o usb ingången måste ge bättre ljud. Men usbn stödjer väl bara usb minnen eller apple prylar??
av Noodles
Ipodingången, är de AUX eller USB? :)
(äger ingen Applegrej och är dåligt insatt)

Man bör kunna ansluta de flesta mobiler som har USBanslutning och kan användas som masslagringsenhet (dock verkar SEs Androider krångla...) :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jag kör denna istället så kan telefonen ligga kvar i fickan och du kan byta låt på enheten och se titlarna.

Kanonljud har den också
av Noodles
VolvoB20 skrev:Jag kör denna istället så kan telefonen ligga kvar i fickan och du kan byta låt på enheten och se titlarna.

Kanonljud har den också
SE´s? :)
Användarvisningsbild
av Suomela
har ju ett MW600 blåtands handsfree som ja kör musik i på jobbet, fungerar ju även koppla den till aux ingången, men ska se över dessa "musik recivers", eftersom jag vill ha en stationerad i bilen 24/7 :) tack för tipsen.

Edit:
Tyvärr kan jag inte använda mw600'an till att ladda samtidigt som det spelas musik, eftersom den enbart laddar om usb:n är ikoppladp å den.

Edit 2:

Hade vart kanon med en blåtand som går att ladda via usb:n samtidigt som den strömmar ut i aux ingången..

Edit 3:

Chansar på att denna stödjerl addning medans den kan ta emot sädning från telefon:
http://www.webhallen.com/hemelektronik/ ... td300audio

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]