Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av turbo t5
Hej jag har monterat ett beg delbart drag (brink volvo original drag) på våran v70 01 men jag har två problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med och jag ska regbes på lördag
Problem 1: När jag ska sätta dit draget och låsa med nyckeln och drar ut nyckeln så låser det inte men vrider jag
nyckeln så mycket det går upp mot kulan så låser det men då går det inte att få ut nyckeln har provat med min brors drag och den låser inte alls vad kan det vara som är fel? Har gjort rent allt och och provar men det blev ingen skillnad....
Problem 2:Prova att stoppa i elkontakten från morsans hästtransport för att kolla att all el fungerade och då gick säkringen för höger bakljus och skylltbelysningen men provar man koppla på venton så fungerar all el som det ska lika så med farsans v70,ska det vara starkare säkring när man har drag på bilen eller vad kan det vara som gör att säkringen går??

Tacksam för svar snarast
mvh Jimmpa
Användarvisningsbild
av turbo t5
Var på volvo och frågade om låset på draget och han sa att det går att byta låskolv om man vill det var visst ett vanligt fel sa han och när jag var och regbes sa dom inget om låset :D Är det fler som har haft problem med låset? och måste låset fungera?
av inkognito
det är väl inget tvång att låset skall funka, det är väl där, bara för att ingen skall stäla själva kroken, som jag fattat det
av inkognito
jag har bara mitt drag på plats, när jag skall använda det, för att minimera risken för fastrostning
Ditt lås behöver ej vara låsbart för besiktningens skull. Bara draget fungerar som det ska. Smörj med kopparpasta och ha det på endast när du använder draget. De har en tendens att fastna pga rost och skit. De sista två besiktningar jag gjort med S80 har de inte ens kollat att draget är ok. Kasnske glömt detta.
Okej då vet jag att låset inte behöver fungera och ja draget kommer bara att vara på när jag ska använda det. och elen är löst det var felkopplat på transporten men det är konstigt att det fungerar på alla andra bilar utom v70 från 2001 0ch uppåt vi prova med min brors v70 som är en 02a och det blev samma sak där säkringen gick sönder för höger bakljus och en annan kompis prova ochså med sin 05a och det blev lika dant
men alla andra kärror går det bra ?:-/
Tack för alla svar :D
av slayer
Mitt lås verkar inte heller funka, har inte kollat så mycket på det än men första gången jag testade så fick jag det itne o funka.

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]