Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

ska jag plocka loss staget från motorn igen? eller bara lossa den leden som sitter vid motorn? behöver jag köra motorn innan? så jag ska alltså trycka staget åt vänster räknat i bilens riktning? så torkaren åker till höger räknat i bilens riktning? har jag förstått det rätt?
Parkeringsläget sitter i motorn, så det är armen på motorn du behöver har rätt först och främst. När motorn har stannat, sätt armen så den bildar en rak linje med staget. Sen kan du sätta dit torkararmen på utsidan.
tack för detta Sparkz :) ska genast kolla detta. jag ska göra som så att jag plockar loss torkararmen, och tar isär leden som sitter på armen på motorn. om det skulle visa sig att armen på motorn sitter fel, kan jag bara ta loss den då och sätta den rätt?
Tackar väldigt mycket för hjälpen Sparkz :D funkar fin fint nu :D smorde upp allt en extra gång också. undrar en liten sak bara, torkaren ska starta på spolning va även bak? för kompisens 745 gör inte så och han säger att den inte ska göra det.
Volvo car UX

Lite snabbare centerdisplay, nästan så […]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]