Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lämnade in min larmfjärr för omprogrammering så larmet skulle börja funka (har inte funkat sen jag köpte bilen)

fick tillbaka bilen och allt funkar som det ska, förutom att när man låser upp bilen med fjärren så låser den inte upp förardörren, men de andra dörrarna. Dock rör sig låspiggen längst upp på dörrsidan upp och ned.

det funkar som det ska när man låser upp med nyckel.

rev dörrsidan och såg att det sitter som en liten vitgul plastbit som inte rör sig när man låser upp med fjärren, men när man låser upp med nyckeln rör sig denna. denna lilla vitgula plastbit sitter nära en annan plastbit som oxå rör sig när man låser/låser upp, det ser nästan ut som om dom skulle kunna sitta ihop eller nåt.

vet någon vad jag menar? samt om det är nån liten del som saknas för att få dom att sitta ihop.

kan ju självklart fota detta och lägga upp bilder för att förtydliga.
Senast redigerad av 1 Anders1984, redigerad totalt 0 gånger.
av Anders1984
okej här kommer bilderna...

nu är bilen låst. då ser det ut såhär:
Bild

o då låser jag upp med fjärren och alla dörrar låser upp sig, utom förardörren, men den lilla piggen på dörrsidan åker upp som den ska.
Bild

om jag nu låser upp med nyckeln så kommer det ytterligare fram en liten plastbit (blå pil) som jag antar ska komma fram när jag larmar upp på larmfjärren. varför rör den sig inte med fjärren?
Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
måste nog riva min dörrsida för se hur det fungerar men inte så sugen på det i 20 minus.
Låser den upp förardörren på knappen inne i bilen?
av Anders1984
Provade att hissa ner rutan och låste/låste upp inifrån, gick inte att öppna utifrån då heller utan att öppna med nyckeln i låset, dock funkar det att öppna inifrån..
av Anders1984
provade en kompis v70 där innerhandtaget var "slappt" dvs man kunde dra lite i det innan dörren började öppna sig, alltså borde den gå att spänna på nåt sätt..

finns det inget liknande för ytterhandtaget?
Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Hade Volvo varit lite mer seriösa skulle de […]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]